IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Виртуалните приемни по Черноморието вече приемат първите сигнали за нарушения

Най-често туристите се оплакват от дублирани резервации и непредоставяне на услуги, които първоначално са били обещани

12:45 | 08.07.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Принудителното таксуване при отдаването под наем на шезлонг и чадър в комбинация с шалте без потребителят да има право да избере само едно или комбинация от тях е нелоялна търговска практика, категоричен е  председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

Той посочи пред Нова ТВ, че проверка на контролния орган на принципа „таен клиент” е установила, че на табелата на плаж „Нестинарка” са обявени поотделно цени за всяка от услугите, но потребителят по никакъв начин не разбира, че не може да си наеме само чадър и шезлонг, а задължително и шалте. Маргаритов показа констативния протокол, в който са отразени тези обстоятелства, и съобщи, че предстои на следващото си заседание Комисията да се произнесе за наличие на нелоялна търговска практика. По закон санкцията за подобно нарушение е до 30 хил. лв., а при повторно – до 50 хил. лв.

Подобна нелоялна практика на плажа се установява за първи път, но в Комисията вече са постъпили първите сигнали от туристи чрез разкритите за този сезон виртуални приемни по Черноморието. „Тези сигнали основно касаят хотели и заведения – дублирани резервации, непредоставяне на услуги, които първоначално са били обещани от туроператора или хотелиера”, конкретизира председателят. И уточни, че такива нарушения са срещани и в изминали сезони, но няма тенденция да се прилагат от едни и същи търговци.

В отговор на въпроса как се регламентират и контролират атракционите в морските курорти Маргаритов обясни, че аквапарковете са строителни съоръжения, които се въвеждат в експлоатация по съответния ред. Има стриктни изискванията и условия, на които трябва да отговарят. Задължително е воденето на техническа документация за регулярното провеждане на профилактика на тези обекти – нещо, за което Комисията следи. През миналата година в началото на сезона КЗП е проверила всички аквапаркове, като нарушения не са установени.

„Регулярно проверяваме, но тъй като не можем да сме навсякъде по всяко време, с тези виртуални приемни направихме така, че да сме бързо достъпни за хората и когато те усетят някаква нередност, нашите екипи да могат да реагират максимално експедитивно”, добави той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:07 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още