Тя открои няколко знакови проекта, които са променили придвижването на стоки и хора. Това са магистрала "Тракия" от София до Бургас, автомагистрала "Марица" до турската граница, 101 километра от магистрала "Струма" - участъкът в Кресненското дефиле. От пътните проекти се открояват и магистрала "Марица" от София до Калотина.
При проектите по жп инфраструктурата продължава изграждането на линиите Пловдив-Бургас и Елин Пелин-Костенец.
"Започна изграждането и на участъка Волуяк-Драгоман. Това са цялостни направления, по които се работи. Те са по Трансевропейската мрежа и трябва да бъдат завършени у нас до 2030 годи", обясни инж. Колева.
Тя допълни, че по оперативната програма са завършени също проектите за модернизация на Централна гара София, гарите Казичене, Подуяне, Бургас и Карнобат. "Предстои да се завърши ремонтът на гарите Стара Загора и Искър до края на 2023 година", каза още инж. Колева.
По думите ѝ тези проекти целят да се постигне бърза, екосъобразна и качествена жп услуга със скорост от 160 км/ч.
"В проекта Пловдив-Бургас се премахват прелезите и се изграждат подлези и надлези. Така ще се избегне опасността от катастрофи с товарни автомобили и пешеходци", каза още инж. Колева.
Тя обясни, че програмата покрива и проекти в морския и речния транспорт. Това са трафик-центровете във Варна и Бургас, където денонощно се следи трафикът в акваторията на Черно море. Тук е и системата за управление на речния трафик по река Дунав, както и модернизираното оборудване на ИА "Проучване и поддържане на река Дунав", където е доставено хидрографско оборудване за поддържане на корабоплавателния трафик в българския участък на реката.
Друг важен проект е и метрото в София.
"Метрото е един от най-хубавите проекти, които бяха номинирани от ЕС като пример за добър, качествен и екологосъобразен проект", каза инж. Колева пред Bulgaria ON AIR.
Към програмата спада и интермодалният терминал в Пловдив, където всекидневно ТИР-ове се качват на жп вагони и биват транспортирани до границата с Турция, например. Целия материал вижте в сайта на Bulgaria ON AIR.
преди 1 година Мдам, нещо повечето проекти са концентрирани в Южна България, Северна България към Румъния да я прикачим по-добре? Варна и Русе са транспортни острови, Северозападът живее в началото на 20в... Апропо, скорост по жп 160 км/ч отдавна не минава за висока или пък отговаряща на 21в... отговор Сигнализирай за неуместен коментар