IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

С европейски проект скоростта на влаковете от Пловдив до Бургас се увеличава до 160 км/ч

Сред първите модернизирани жп отсечки е изцяло рехабилитираната линия Оризово - Михайлово

13:10 | 27.01.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Железопътният транспорт в България ще става все по-екологичен, бърз и удобен за пътниците с реализирането на европейските проекти, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". В това увери Агнес Монфре, началник отдел в дирекция "Регионална и селищна политика" към Европейската комисия за България, Унгария и Словения.

"Първо е зелено и запазва нашата околна среда. За транспорта в Европа искаме да намалим с 90% нивата на въглероден диоксид до 2050 г. Един от начините да го постигнем е именно жп транспортът. Европейските инвестиции в българската транспортна инфраструктура са от изключителна важност за повишаване на сигурността, бързината и удобството на пътниците", коментира тя в репортаж на Bulgaria ON AIR.

Реновирането на жп инфраструктурата в България е сред основните цели на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" и сред първите модернизирани отсечки е изцяло рехабилитираната линия Оризово - Михайлово. По програмата вече тече и обновяване на жп гарите в Стара Загора и Чирпан.

"В момента сме в гара Чирпан. Гарата стои на участъка Оризово – Михайлово. Този участък е дълъг 37 км. Преди да започнем модернизацията, линията беше еднопътна. С нашия проект удвояваме железопътната линия по това трасе", съобщи ръководителят на проект "Рехабилитация на железопътната линия Пловдив- Бургас" Иван Бакалски.

Той потвърди, че с проекта се постига целта на ЕК за по-бърз железопътен транспорт при по-висока скорост за движение на влаковете. „Средната скорост за движение от Пловдив до Бургас ще бъде 145 км/ч, като максималната е до 160 км/ч за пътническите влакове, товарните влакове ще се движат със 120 км/ч", посочи Бакалски.

Антон Софронов, ръководител на проекта, обясни, че в момента скоростите са между 60 и 80 км/ч. Той очаква с удвояване на скоростта да се увеличи трафикът, като повече влакове ще се пропускат на две линии.

Бакалски допълни, че жп гарата в момента е с четири коловоза. „Транзитното движение ще преминава през един тунел, който се изгражда до гарата. По това трасе имаме пресичания на две нива. Това са пет пътни надлеза и три пътни подлеза – така ще се гарантира безопасността на движение на влаковете и да няма да има конфликти с пътните превозни средства“, поясни той.

По думите на Софронов за целта вече се изграждат два разделни поста Чирпан-Изток и Чирпан-Запад, откъдето става прехвърлянето и директните влакове, като тези, които са с по-високи скорости, ще минават през тунела с дължина 745 м.

Извършва се и цялостна реконструкция на приемното здание на гара Чирпан, което ще бъде достъпно и комфортно както за посетителите, така и за работещите в района. При подготовката на строителните работи са разкрити няколко археологически обекта, които вече са проучени. Археологията и грижата за опазването на културното наследство са задължителна дейност при мащабните инфраструктурни проекти по ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура".

Според археолозите вече са разкрити останки от първоизточника на град Чирпан. "В 11-12 век теренът изцяло е населен. На всички обекти откриваме едно голямо селище, което може би е предходник на Чирпан, който е град преди Възраждането, разказа археологът Петър Лещаков. – Говорим за едно по-голямо село през 11-12-и, частично 13-и век, което в края на 12-и век е напуснато заради кръстоносните походи."

В рамките на европейския проект изцяло се променя и гарата в Стара Загора. Любопитен факт е откриването на капсула на времето, сложена при нейния строеж. Началникът на гара Стара Загора инж. Марин Георгиев разкри, че освен завещанието към идните поколения, в нея има информация за провеждането на първата копка, за материалите, предвидени да се вложат в строителството на гарата.

Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:13 | 27.01.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bulgaria On Air виж още

Коментари

Финанси виж още