Зимният туристически сезон в България стартира успешно, но тази година трябва да се постараем повече, за да привлечем още хора. Трябва да се борим по други канали да наваксаме и да увеличим, където е възможно. Така Константин Занков от Института за анализи и оценки в туризма коментира по Bloomberg TV Bulgaria очакванията на бранша за предстоящия зимен сезон.
Миналата година европредседателството засили доста броя на туристите, посочи той.
"Ски и сноуборд туризмът, които са предпочитани форми на активен туризъм през зимата, са по-скъпи заради оборудване, картите за лифт и т.н. Нормално е по-малко хора да си го позволяват. От друга страна, има културно-познавателен туризъм, спа туризъм, селски туризъм, винен туризъм, кулинарен туризъм. Ски-сноуборд туризмът е свързан с дестинацията, категорията хотел, когато става дума за цената на услугите. Изгодно е да се направи по-ранна резервация, в делнични дни", каза Занков.
Цените в момента се увеличават между 7 и 11% спрямо предходната година, говорейки за хотели в България", съобщи Константин Занков. За пътувания в чужбина разликата е много по-малка.
"Можем да кажем, че сме оставили зимния туризъм на автопилот. Хората са доволни от хотелите, имаме все по-добро обслужване в туризма в България. Доволни са от ски училищата и все повече харесват България като зимна дестинация, но определено имам много какво да се желае. Все пак България се брандира все по-добре. Трябва да бъдем проактивни в това отношение", допълни той.
Австрия и Италия са предпочитани дестинации от българите за зимна ваканция, спомена още Константин Занков.
Още вижте във видеото.