Тол системата се е доказала като правилен начин за събиране на пари за поддържане на пътищата. Докато въвеждането й се бави, държавата пропуска да събере значителни приходи. Това каза пред Bulgaria ON AIR Малинка Бондаренко от Съюза на българските автомобилисти.
Припомняме, че социалистите отправиха критики в последните дни към обществената поръчка за тол системата, според която камионите и автобусите ще плащат тол такси, и се наложи регионалният министър в оставка Лиляна Павлова да разясни параметрите й на новоизбрания президент Румен Радев.
Търгът, който тръгна преди 9 месеца, вчера все пак бе спрян заради поредно обжалване.
Георги Атанасов от Националното сдружение на автобусните превозвачи коментира: "60% от бранша е на ръба да продължи да съществува, или не. Всяка една утежняваща такса може да накара лицензираните превозвачи да спрат да работят. Ние предлагаме да бъде въведена тол системата, но да няма разделение между леки и товарни автомобили“.
Той разясни, че голяма част от сивия сектор в превоза на пътници ползва микробуси с 8 плюс 1 места, които ще ползват винетки и след въвеждането на тол системата. Така разликата между цените на легалните и незаконните превозвачи допълнително ще се увеличи, смята Атанасов.
Малинка Бондаренко каза, че ако минем само на тол система и отпаднат винетките за леките коли, веднага ще се върне пътният данък.
Вижте още във видеото: