„Все повече българи започват да разбират, че именно потребителят е най-големият контрольор на пазара. Никоя инспекция не може да бъде толкова ефективна“, каза в сутрешния блок на Bulgaria On Air директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов.
По думите му хората трябва да знаят, че колкото по-добре познават правата си на потребители, толкова по-малки са шансовете да бъдат излъгани или с тях да се отнесат некоректно.
„Имаме доста жалби от клиенти, пазарували онлайн, които не са запознати с правата си и не знаят например, че имат 7-дневен срок, в който да върнат стоката“, обясни председателят на Асоциация „Активни потребители“ Богомил Николов.
Според него повече оплаквания ще има след празниците, когато много от подаръците ще се окажат с неподходящ размер или няма да бъдат харесани от получателите си, а това ще налага подмяната им.
Вижте целия разговор във видео файла.