Новият Nissan GT-R, модел 2013-а, е кола като никоя друга. Ще го разберете още от сухите числа. Volkswagen Golf GTI, който не е точно бавен, има 350 Нм максимален въртящ момент. Тук те са 632. Максималната мощност на японската Годзила (550 к.с.) е по-ниска от тази на BMW M5, но въпреки това GT-R е чувствително по-бърз. Ускорението до 100 км/ч пък отнема само 2.7 секунди, което ще ви бъде достатъчно да вдишате и издишате - веднъж.
Максималната скорост е 315 км/ч и е съвсем постижима на практика, ако намерите някъде убежище от Закона за движение по пътищата.
С две думи, това не е просто спортен автомобил, а суперкола – най-достъпната суперкола в света.
С еволюционните промени в последните години цената на GT-R порасна малко, така че за актуалната версия ще трябва да си приготвите поне 180 000 лева.
Сумата насълзява очите, особено на пазар като българския. Но всъщност това са жълти стотинки, ако погледнем конкурентите. Какви са останалите ви опции, ако искате суперспортна машина със задвижване на четирите колела и близка до съвършенството електроника? Porsche Carrera Turbo S, с петдесет хилядарки отгоре, Lamborghini Gallardo, което вдига летвата с цели двеста хиляди, и, най-накрая, Bugatti Veyron, където цените са седемцифрени.
Какви са минусите?
Първо, въпреки масовото използване на алуминий и карбон GT-R е доста тежък – над 1800 килограма. Освен това е крайно непрактичен. Красив също не бихме го нарекли, а най-големият му недостатък е, че се смята за по-умен от вас.
Предаването "Колела" се излъчва по телевизия Bulgaria On Air в събота от 19:00 часа. Повторения на предаването можете да гледате в неделя от 09:30 и в сряда в 23:00 часа.