„Ирландското уиски ще бъде засегнато, ако САЩ въведат 200% мита върху спиртните напитки. Износът на ЕС в сектора с алкохолни напитки е един от най-големите пазари на Европа. Тук влизат коняк, шампанско, италианските аперитиви и списък от 44 вида категории алкохолни продукти с географски понятия. Винопроизводителите също ще понесат щети“, коментира тя.
Ралица Скорчева припомни, че през 2018 г. 25% увеличение на митата доведе до 30% по-нисък износ. „Алкохолната индустрия ще бъде принудена да намали мощностите и съкрати човешкия ресурс. Много е възможно да видим процъфтяване на контрабандата, тъй като търсенето няма как да изчезне“, очаква тя и обясни, че търсенето в алкохолната индустрия е свързано със „социалния репертоар на консуматорите и когато има търсене, ще има и предлагане“. По думите ѝ стомана и алуминий могат да се произвеждат навсякъде, но ситуацията със спиртните напитки е много по-различна.
Ралица Скорчева съобщи, че през последните две седмици кораби, натоварени с алкохол, пътуват между САЩ и Европа с цел да избегнат митата. Според нея от това следва, че ще настъпи „митнически „сух режим“, който ще доведе до същите последствия като събитията преди 100 години“.
По думите ѝ много европейски фирми притежават американски марки, а компаниите в САЩ имат инвестиции в цяла Европа. „Намаляването на износа от уиски в американски щати като Кентъки и Тенеси ще има много тежки икономически последици след като представлява 60% от експортния БВП. Jack Daniels, която е един от най-големите производители, вече е съкратила близо 12 хил. души и продава фабрики“, отбеляза Ралица Скорчева.
Според нея шотландското уиски няма да бъде засегнато, защото Великобритания не е част от ЕС. "Британската компанията Diageo продължава да е в добра позиция за момента. Акциите на редица френски компании, които произвеждат коняк, отбелязаха спад. Всичко това ще се отрази на хотелиерите, ресторантите и кафенетата“, отбеляза Скорчева.
Тя коментира, че българските производители изнасят ракия, мастика и вино за САЩ и ставка от 200% ще се отрази негативно на бизнеса им, затова и европейската асоциация Spirits Europe вече излезе със становище.
„Не е рационално индустрията да бъде вкарана в тази търговска война. Ограничаването на потребителите от двете страни на Атлантика не бива да се допуска“, категорична е Ралица Скорчева.
На колко възлиза американският експорт на алкохолни напитки? Ще стане ли непродаваем европейският алкохол в САЩ? Защо поевтиняха акциите на френския коняк Remy Cointreau? С колко ще бъде засегнат от митата бизнесът на хорека?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.
преди 3 дни Да живее самогона :}:}:}:} отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 дни Долу "Jack Daniels"! Долу калифорнийското вино! отговор Сигнализирай за неуместен коментар