Китайските потребители проявяват интерес към българските иновативни продукти в желанието си да водят пълноценен и здравословен живот. Това съобщи Веселин Колев, основател и собственик на "Веселино" в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria. Казанлъшката фирма е сред водещите български износители на билки, подправки, сухи билкови екстракти, ароматни води и етерични масла.
Той подчерта, че китайците предпочитат продукти с история и традиция и точно за това българските билкови продукти се представят добре и се харесват. Предприемачът обясни, че влияние върху избора на азиатските купувачи е и външната визия. „Китайските потребители все повече и повече изпитват интерес към чуждестранни стоки и имат желание да опитат нещо вносно, нещо ново и по-различно, което ги кара да се обръщат с внимание към нашите продукти“, коментира Колев и смята, че това е предпоставка за по-задълбочени преговори, защото на азиатските пазари не е много лесно да се пробие. По думите му комуникацията е възпрепятствана от разликата в езиците, както и различната психика и възприемане на действителността.
Предприемачът смята, че стъпването на азиатските пазари дава много големи възможности на производителите в България, стига да се стигне до хората, които желаят да опитат нещо по-различно от техните продукти. И добави, че пазарът е необятен, но и доста труден, защото в последните години в Китай се съревновават изключително скъпи и силни европейски и американски марки.
Веселин Колев подчерта, че българските натурални продукти са на изключително високо ниво. „Качеството на билките в някои раздели са над 20 пъти по-качествени, отколкото тези в Китай, Пакистан и Индия", съобщи мениджърът и подчерта, че нашите билки „вместо да ги продаваме в първичен вид“ трябва да се предлагат в качествени продукти. Според него това вече е започнало с продажбите на кенчетата с вода с розова вода и таблетки за почистване на зъби с розово масло.
„Китайският потребител обича продукти с традиция, с история и това, което ги води е интересът към новото, към по-различното. А ние, използвайки знания и наука, прецизираме качеството на продукта, както и влиянието му върху човешкия организъм. За това работим с Българската академията на науките, както и с един научно-изследователски институт във Великобритания“, съобщи Колев и допълни, че с техните резултати и напътствия българските продукти се развиват и имат по-силно позитивно въздействие върху човешкия организъм.
Веселин Колев напомни, че в Китай различните региони са много разнородни и имат характерни особености, които трябва да се познават добре. Той обясни, че „там нещата се случват малко по-бавно и тромаво“, отколкото в Япония, където България и българската автентична продукция е малко по-добре позната.
„Към пласмента на българска продукция трябва да се подхожда малко по-новаторски и изобретателски, отколкото в Япония“, съветва предприемачът.
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.