IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Откриха ли китайските потребители българските билкови продукти и етерични масла

Трябва да се направят инвестиции в научни изследвания за конкурентоспособност на нашите екопродукти, настоява Веселин Колев

22:04 | 31.01.25 г.

Китайските потребители проявяват интерес към българските иновативни продукти в желанието си да водят пълноценен и здравословен живот. Това съобщи Веселин Колев, основател и собственик на "Веселино" в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria. Казанлъшката фирма е сред водещите български износители на билки, подправки, сухи билкови екстракти, ароматни води и етерични масла.

Той подчерта, че китайците предпочитат продукти с история и традиция и точно за това българските билкови продукти се представят добре и се харесват. Предприемачът обясни, че влияние върху избора на азиатските купувачи е и външната визия. „Китайските потребители все повече и повече изпитват интерес към чуждестранни стоки и имат желание да опитат нещо вносно, нещо ново и по-различно, което ги кара да се обръщат с внимание към нашите продукти“, коментира Колев и смята, че това е предпоставка за по-задълбочени преговори, защото на азиатските пазари не е много лесно да се пробие. По думите му комуникацията е възпрепятствана от разликата в езиците, както и различната психика и възприемане на действителността.

Предприемачът смята, че стъпването на азиатските пазари дава много големи възможности на производителите в България, стига да се стигне до хората, които желаят да опитат нещо по-различно от техните продукти. И добави, че пазарът е необятен, но и доста труден, защото в последните години в Китай се съревновават изключително скъпи и силни европейски и американски марки.

Веселин Колев подчерта, че българските натурални продукти са на изключително високо ниво. „Качеството на билките в някои раздели са над 20 пъти по-качествени, отколкото тези в Китай, Пакистан и Индия", съобщи мениджърът и подчерта, че нашите билки „вместо да ги продаваме в първичен вид“ трябва да се предлагат в качествени продукти. Според него това вече е започнало с продажбите на кенчетата с вода с розова вода и таблетки за почистване на зъби с розово масло.

„Китайският потребител обича продукти с традиция, с история и това, което ги води е интересът към новото, към по-различното. А ние, използвайки знания и наука, прецизираме качеството на продукта, както и влиянието му върху човешкия организъм. За това работим с Българската академията на науките, както и с един научно-изследователски институт във Великобритания“, съобщи Колев и допълни, че с техните резултати и напътствия българските продукти се развиват и имат по-силно позитивно въздействие върху човешкия организъм.

Веселин Колев напомни, че в Китай различните региони са много разнородни и имат характерни особености, които трябва да се познават добре. Той обясни, че „там нещата се случват малко по-бавно и тромаво“, отколкото в Япония, където България и българската автентична продукция е малко по-добре позната.

„Към пласмента на българска продукция трябва да се подхожда малко по-новаторски и изобретателски, отколкото в Япония“, съветва предприемачът.

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:45 | 31.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още