България отбелязва разочароващ ръст на продажбите на Черния петък, посочи Георги Георгиев, съосновател и главен изпълнителен директор на Releva.ai, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
„Продажбите в САЩ в сезона на Черния петък и Киберпонеделник тази година ще отбележат ръст от около 7%, но данните за продажбите в България и региона са разочароващи“, коментира Георгиев. Той обясни, че Releva.ai работи с данни от около 400 компании на Балканите, които не включват външни компании, които продават у нас, както и платформи като Temu и Shein, силно застъпени на пазара от тази година.
"Миналата година големите компании предричаха ръст в САЩ около 10% и го наричаха "пазар, който расте малко по-слабо от останалите. В България очаквахме ръст около 30%. Това, което наблюдаваме, е около 10% – доста слабо повишение на Черния петък в България, около 20% в Румъния, в Гърция не наблюдаваме повишение. Данните са разочароващи, защото очаквахме повече", посочи мениджърът.
Той обясни, че предложения към потребителите е имало през целия ноември, като най-големият пик на онлайн търговията в България е бил на 14 и 15 ноември. Георгиев е категоричен, че намаленията са действителни и времето за пазаруване е разтеглено във времето.
Водещо в онлайн търговията през 2025 г. ще бъде навлизането на изкуствения интелект, при което комуникацията ще бъде все повече генерирана от машини и ще има много повече персонализация на преживяването, прогнозира Георгиев. Той подчерта, че в бъдеще онлайн търговията ще расте, но това ще изисква „много по-дълбоко познаване на клиента“.
Кои са основните грешки, които допускат потребителите при онлайн пазаруването?
Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.