IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Водородните технологии навлизат по-бавно в България

Хората започват да свикват с идеята на декарбонизацията, казва Ангел Иванов, главен изпълнителен директор на HYDROX SYSTEMS 

10:19 | 19.11.24 г.

Водородните технологии навлязоха в света малко по-бързо, докато в България това става по-бавно, защото ние сме малко по-недоверчиви. Но през последните 4-5 години хората започнаха сами да търсят решения за по-голяма ефективност на бизнеса си и на своите операции и търсят въвеждане на водородни технологии. Клиентите вече осъзнават, че технологията не само допринася за намаляване на замърсяването на природата, но и реално води до спестяване на средства. Това каза Ангел Иванов, главен изпълнителен директор на HYDROX SYSTEMS в рамките на специалния мултиплатформен проект „Talk 24: Eco Tech Кръгова икономика“ на Bloomberg TV Bulgaria с модератор Денислав Борисов.

Преди 15 години, когато започнахме да работим в бранша, почти не се откриваше информация в интернет за водород, водородни технологии, зелени технологии и т.н. Днес има изключително много информация и хората започват да свикват с идеята на декарбонизацията и това, което трябва да се случи, каза Иванов. Той подчерта, че водородът е единственото гориво, което няма въглерод в състава си и от тази гледна точка той е най-чистото гориво. От друга страна, той се характеризира по степени на екологичност според начина му на добиване.

"Водородните технологии са приложими както в транспортния сектор, така и в индустрията. В транспорта те са приложими към всички автомобили с двигатели с вътрешно горене. Към тях може да се добави и водород като газ, който обогатява горивната смес, подобрява изгарянето и така увеличава самото КПД на двигателя, който работи с конвенционално гориво. По този начин се увеличава пробегът, като се осигурява средно 20-25% повече пробег, а по този начин се намаляват емисиите".

Отделно от това при дизеловите двигатели, особено при тежко натоварените от индустрията на транспорта, въглеродните частици, които излизат от изгарянето на дизеловото гориво, са с 80% по-малко. Това спестява поддръжка на филтри за твърди частици и удължава живота на двигателите. Средната икономия на разход на гориво при тях е 22%, което е абсолютно доказуемо, обясни събеседникът. 

Компании като HYDROX SYSTEMS, които подпомагат зеления приход, са тези, които получават най-лесно финансиране, защото ще го ползват в пълно съответствие с ESG целите, каза от своя страна Михаил Михайлов, ИНВЕСТБАНК, ст. мениджър “Продажби и управление ESG”. “Доскоро хората се учеха какво е ESG. Компаниите търсят все повече информация. Търсят кой да им помогне. Това е много хубаво, защото не се опитват да се борят сами с тези нови теми. Общата идея на всички е да се върви към кръгова икономика и да се дава добавена стойност на клиентите”.

Целият коментар вижте във видеото.

Повече информация за проекта и участниците в него, ще откриете на Investor Media PRO.

Проектът се организира с подкрепата на: „Софийска вода“ АД, част от Веолия, „Аурубис България“ АД, Investbank, Висше училище по телекомуникации и пощи (ВУТП), Kaufland България и Hydrox Systems.

Медийни партньори на мултиплатформения проект са Investor.bg, Bloomberg Businessweek Bg и Dnes.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:37 | 27.11.24 г.
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още