„Все още има какво да се желае в тази област, посочи тя и съобщи, че около 5% от клиентите на платформата са български компании, а останалите чуждестранни, които оперират в нашата страна.
Мазова обясни, че идеята за imatter.bg идва след като съоснователите виждат, че това е незапълнена ниша на българския пазар. Платформата предлага услуги предимно на корпоративни клиенти, но работи и с физически лица. Фокусът е насочен върху компаниите, тъй като тя смята, че платформите се справят по-добре в подкрепата на служители, отколкото работен психолог на щат.
„Менталното здраве често е неглижирано сред българите, а онлайн платформите за психологическа подкрепа не бяха популярни, тъй като хората смятаха, че те не могат да заменят традиционната терапия. Но по време на пандемията дойде разбирането, че този тип помощ не е нужно да замества традиционната терапия, а може да служи като допълнение, особено в корпоративния свят“, коментира Мазова.
Според нея най-честите проблеми, с които се сблъскват служителите, са свързани с лични проблеми или бърнаут (burnout) – прегряване от стрес. „Хубаво е да се търси превантивно помощ, което ще помогне за продуктивността на служителите“, съветва тя и отбеляза, че нивото на превантивно търсене на специализирана помощ у нас е много ниско.
По думите ѝ броят на служителите, които използват услугата, се увеличава драстично в последните години, но се надява, че специалистите от „Човешки ресурси“ на компаниите, ще уведомят работниците, че имат право да се възползват от помощта.
„Ролята на държавата е ключова в менталното здраве на гражданите, но изглежда тя е абдикирала от тази задача. Към прегледите, покрити от Здравна каса, може да се добави и такива свързани с психическото здраве“, препоръча Надежда Мазова.
Тя предупреди, че професионалното изпепеляване е голям проблем в корпоративния свят. Тук е ролята на човека сам да се грижи за себе си и да отделя време за себе си. „Част от служителите трябва да са на телефоните си дори и извън работно време, защото работодателите изискват дадени задачи от тях. Тук идва ролята да се поставят ясни граници, които служителите трябва да отстояват, даде пример Мазова, но посочи и друг проблем – екранната зависимост.
Тя смята, че хората в последно време имат зависимост от телефоните си, което е много стряскащо. „Има много практики, които могат да се приложат и е хубаво човек да се интересува. Може по време на вечеря със семейството да бъдат оставени телефоните и да се сложи лимит за използването им. Също така да не се използва телефон точно преди заспиване. Терапевтите говорят често за тези неща, ако човек се интересува, може да намери информация по темата“, обясни експертът.
Как се получава информация и психологична помощ от платформата? С какво ще е полезна онлайн библиотеката с уебинари на различни теми?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.