Той смята, че филмът за футболиста Георги Аспарухов има всички показатели, че ще постигне изключително висок зрителски резултат. „Свикнали сме да преценяваме в дългосрочен план реалния потенциал на българските филми след втория уикенд – той е мерилото, което показва дали филмът ще задържи интереса на кинозрителите“, посочи Донев и обясни, че колкото и да е голяма рекламата, масовата публика очаква да чуе първите отзиви от хора, на които има доверие, като това не са критиците или коментаторите, а обикновените зрители.
По думите му филмът „Гунди – легенда за любовта“, включва елементи от различни популярни жанрове и комбинира широк спектър от мотиви. Донев съобщи, че това е типичната формула за формирането на блокбъстър, като се комбинират различни елементи от печеливши жанрове и се предоставят достатъчно различни елементи за всеки тип публика. Той напомни, че често зрителят харесва даден филм на база малък детайл като музиката, даден актьор или актриса, или конкретна сцена.
Според Донев много често се повдига темата за продуктовото позициониране, което е трън в очите на определен сегмент от зрителите. Според него това може да се направи елегантно и приложимо във филм, без да се натрапва на зрителя. „Често, когато става дума за филм с действие, развиващо се в миналото, този тип продукти могат да служат за катализатор на спомени и носталгия, както и да предадат атмосферата на по-младите зрители“, коментира киноведът и подчерта, че на това залагат и продуцентите на „Гунди-легенда за любовта“ в партньорството си със „Захарни заводи“.
Александър Донев съобщи, че филмът ще се разпространява и в чужбина, особено в страни с голяма българска диаспора.
„Предимството на филма за Гунди е, че той може да използва успешни модели на поредица от български филми, които за последните 15 годни са реализирали значителен зрителски резултат“, обясни той и добави, че всички практики за разпространение и маркетинг на филма са на база успешния опит.
По думите на Донев филмът за легендарния български футболист трябва да събере над 600 хил. зрители, за да се приближи към възстановяване на разходите по направата си. „Неписано правило в бранша у нас е, че най-успешни са филмите с по-малък и среден бюджет, тъй като тези с голям бюджет трудно го покриват с приходите. Дори и привидно даден филм да е спечелил повече приходи от бюджета си, то в бюджетите не са включени разходите за маркетинг кампания, а разпространителите и киносалоните взимат част от тази печалбата“, поясни той.
Кои български филми привлякоха през годините най-голям зрителски интерес? Ще бие ли рекорда на „Мисия: Лондон“ филмът за Гунди и ще се превърне ли в най-касовата лента в началото на XXI век?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.
преди 2 месеца Това ще промени живота ви! Не пропускайте шанса---- https://e.vg/vazhno отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца много се издрадних на инфлуевсърите вили вуцов и некв си гос в студиато на бнт дет коментираше мачът със северна ирландия. гледайте, та гледайте филма! ЧЕКОЙ, ЧЕКОЙ, ЧЕКАЙ! ТИ НЕ СИ МОНТИРАН ТАМ ЗА ДА ГОВОРИШ ТОВА!!!! Плюс, че за мене легендата тръгва от катастрофата, не от лубовта. нема катастрофа и щеше да име забрава и бел шум. та, грешна отправна точка и безпочвено и нагло ивфлуевсъство. дано се провали у синосалоните. некак е лъжеутвърдител. и не ,нема го гуедам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар