Според Мартин Марков, директор "Качество" във фирмата, "Сентилион" има ноу-хау в имплантите, като методът на производство на тези импланти е изключително сложен и много малко компании могат да го извършват. „Производството се случва в така наречената чиста стая, която е рядко срещана в България. Това е затворено помещение, което се поддържа по специален начин, така че да не попадат вредни частици. Преди влизане в помещението всичко се почиства и се слага специално облекло“, посочи той какъв е начинът на сертифициране на „чистата стая“.
Сред другите иновации иновативната компания има специализация в сферата на електрониката, която оперира в различни направления, включващи медицина, авионика и прецизна индустриална техника.
„Сентилион“ оперира в сектора на авиониката, произвеждайки части за сателити и наносателити. „Те включват модули за изтласкване, комуникация, захранване, както и изцяло сглобени сателити. Основният партньор на компанията е EnduroSAT, като благодарение на технологиите на стартъпа „Сентилион“ успява да дава най-модерните решения в електрониката благодарение на партньори, които са основно стартъпи. Използваните компоненти трябва да могат да издържат на условията в Космоса, като се използват специфични соларни панели и лепила за сглобяване, а металът, който се използва, е алуминий“, обясни Мартин Марков.
По думите на Диляна Михова компанията произвежда електроника и в сферата на прецизната индустриална техника за клиенти от звукозаписния и озвучителния бранш.
Марков допълни, че надеждността на медицинските им изделия дава добра репутация за всички направления, в които оперират.
Темата за дигитализацията на бизнес процесите и автоматизацията на производството е основна за „Сентилион“. Компанията успява да внедри безхартиеното производство, използвайки процес наречен DMC, и са единственото предприятие в Централна и Източна Европа, което е успяло да стане по-ефективно благодарение на него.
“DMC е софтуерен продукт, който позволява дигитализация на цялото производство. Ние успяхме само за осем месеца да го внедрим. Това ни позволи от 30 хиляди листа, които седмично генерираме за всяко медицинско изделие, да бъдат съкратени до под хиляда, като дори увеличихме производителността на цялото производство, успяхме да управляваме по-прозрачно и да имаме пълна проследимост на компоненти, оборудване и материали“, коментира Марков.
Кои са клиентите на „Сентилион“? Как се развива електрониката в България. Как българските продукти, модели и модул достигат до световните бизнес пазари? Как се развива дигитализацията на бизнес процесите и автоматизацията в производството?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.