IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Успява ли Европа да стане конкурентоспособна с целите на Зелената сделка

Германската автоиндустрия преживя заплахата от Япония и Корея – ще преживее и Китай, коментира Мориц Зайлер от посолството на Германия в България

22:44 | 24.09.24 г.

Не бих казал, че Европа се отклонява от целите на Зелената сделка, а това ще се превърне в основа на конкурентоспособността на континента. Този коментар в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria направи Мориц Зайлер, ръководител на икономическия отдел на посолството на Германия в България и подчерта, че при индустриалните продукти се използват технологии и енергия от фотоволтаици, които ги правят по-енергоефективни.

„Енергийният преход на Германия върви добре след изключването на руските потоци природен газ, като на моменти страната успява да задоволи енергийните си нужди изцяло от ВЕИ, но се нуждае от допълнителни инвестиции в мрежова инфраструктура. Бизнесът също се адаптира, като знакови индустрии като производствата на стомана преминават към "зелена стомана" на база водород“, даде пример той как бизнесът в Германия гледа на зелената енергия.

Зайлер прогнозира, че водородът ще играе голяма роля в енергийното бъдеще на Германия и в момента се изгражда мрежата за разпространението на газа. И уточни, че всички нови инвестиции за газопроводи ще могат да работят както с природен газ, така и с водород.

„Германската икономика ще се завърне към растеж през 2025 г., когато възстановяването на световното търсене, особено в Китай и САЩ, отново ще подкрепи износа на страната. Германия ще продължи да бъде силна в машиностроенето и възнамерява да запази дела от 26%, който индустрията има в икономиката. Автомобилната индустрия има своите проблеми, но се опитва да изпревари кривата“, посочи Мориц Зайлер. Той обясни, че BMW все още има позитивни маржини и все още печели пари.

Според него глобалният капацитет на производство на коли все още не се е възстановил до предпандемичните нива. „Винаги се говори колко трудно е заради китайските конкуренти, същото се говореше през 60-те и 70-те за японските производители, 90-те години и 2000-та – за корейците, и винаги се казваше, че това ще убие германската автоиндустрия. Но ние сме още тук, BMW e вторият най-голям производител – автосветът все още съществува, но трябва да се преструктурира и това е добър процес", обясни Зайлер и съобщи, че в началото на седмицата е имало среща на правителството с автопроизводители в търсене на решения на проблемите.

Ръководителят на икономическия отдел на посолството на Германия у нас отбеляза, че 25% от всички коли, произведени в Германия, са електромобили, а още 7% са хибриди, така че не може да се каже, че секторът изостава от електрификацията на мобилността.

Успява ли Германия да преквалифицира работниците във въглищния си сектор? Какво е бъдещето на ядрената енергия в Европа може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:51 | 24.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още