Според него цялата система е напълно преизползваема и затова е уникална, защото за пръв път в човешката история ще имаме превозно средство от Земята към Космоса, което се надяваме да бъде 100% преизползваемо.
„Последната мисия на SpaceX Polaris Dawn ще бъде както с преизползваема ракета, така и с преизползваем космически кораб. Компанията развива стъпка по стъпка системите си и ги усъвършенства с всеки полет, като в момента няма държавна или частна агенция, която да е по-напред в развитието си от SpaceX“, коментира Тихомир Димитров. По думите му космическият кораб ще използва смес от свръхохладен метан и кислород, а една от причините за избора е, че това гориво може да бъде произведено и на място на Марс и така ракетата няма нужда да носи гориво и за връщане.
Относно целта и рисковете на мисията, Тихомир Димитров обясни, че самото издигане на 700 километра няма да е толкова значимо постижение, отколкото ако мисията достигне Луната, която се намира средно на 384 хиляди километра от Земята.
Той уточни, че се правят и подобрения по структурата на ракетата и двигателят Raptor, който е основният задвижващ и на ракетата, и на космическия кораб, вече е трето поколение – Raptor 3. Основателят на Space Academy припомни, че първата версия е изключително сложно разработена, но сега е „изчистена“ и моделът „даже изглежда опростен“.
На въпрос има ли SpaceX конкуренти в космическото пространство и кои са те, Тихомир Димитров подчерта, че преди години NASA е отпуснала финансиране на Boeing и SpaceX за разработка на космически кораби, като целта е в този сектор да не се разчита само на един вид кораб или компания, а да има здравословна конкуренция и разнообразие в транспортните системи.
Той обаче не скри, че, за съжаление, космическият кораб на Boeing среща огромни проблеми, като в момента е скачен с Международната космическа станция, а двама астронавти изпитват негативни ефекти върху телата си от продължителен престой в Космоса в условията на безтегловност и няма да могат да се върнат скоро заради трудностите на мисията.
„В момента в SpaceX нямат алтернатива и са по-напред и от NASA, и от Европейската космическа агенция, които са затънали в бюрокрация и ненужни разходи“, отбеляза Димитров.
На каква височина от Земята ще достигне SpaceX? Какви възможности ще даде мисията в открития Космос? Кои са конкурентите на SpaceX в космическата надпревара? Какво се случва с космическите лагери за деца на Space Academy и какви са новостите в програмата? Как се откриват тайните на Слънчевата система? Може ли да учиш за астронавт?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.
преди 2 месеца До: гъбко Съгласен съм - Dragon XL е по-добрият вариант към момента от Starship за мисии до Луната. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: alex8712 Ами доколкото ми е известно, НАСА работи и със SpaceX по кораба DragonXL за доставка на товари до Gateway, с опция да го ползват и за допълнително жилищно пространство. В зависимост от избраната траектория и дали Falcon Heavy ще се изразходва или ще се възстановява, могат да закарат около 15 тона, колкото един кораб Apolo зареден с гориво за връщане. SpaceX имат вече достатъчно успешни лунни мисии за доставка на различни апарати в различни орбити, плюс и прилунявания. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Чеки първо да се научат да си прибират астронавтите от МКС. : D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: alex8712 ама те отиван на Луната, не до Каспичан.... много ясно че повечето неща не са тествани към сегашния момент и никой не е казал че ще се случи в близките години, каквото и да значи това... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: alex8712 Не ги светвай. Нека си останат с тъпите фантазии. Ще дойде и Видовден! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца ''Космическият кораб на SpaceX ще бъде използван за пътуване до Луната и Марс'' - не и в близките години. Презареждане в орбита - липсва технология; скачване с Lunar Gateway - според доклад на НАСА не е безопасно; вертикално приземяване на Луната - не е тествано. За презареждане ще са нужни около 10 допълнителни изстрелвания - общо около 13000 тона гориво, за да транспортират 100 тона до Луната... отговор Сигнализирай за неуместен коментар