Той обясни, че AI компанията с платформа за медиен мониторинг и анализ „Сенсика Текнолоджис“ ще осъществи първично публично предлагане на Пазара за растеж BEAM на Българската фондова борса. Дружеството ще търси 3 млн. евро от инвеститорите.
„Избрахме Пазара BEAM заради по-леката процедура за листване. Ние сме млада компания и за нас е важно да балансираме между усилието да постигнем нещо и ефекта от това усилие“, обясни Христов.
По думите му публичното предлагане ще бъде насочено към всички основни групи инвеститори – малките (ритейл), институционалните и чуждестранните. Константин Христов посочи, че в компанията работят за привличане на инвеститори от пазарите в Близкия изток, основно от Саудитска Арабия. „Имаме предварителни разговори и сме подготвили почвата за това арабски инвеститори да участват в IPO-то, наред с българските“, поясни той.
Според анализи на „Сенсика“ пазарът на медиен мониторинг и анализ в глобален план възлиза на 4,3 млрд. долара годишно, от които 1,2 млрд. долара са в Близкия изток. Там се дават изключително много пари, тъй като държавите и компаниите от този регион държат изключително много на репутацията си. „Глобалният пазар на медиен мониторинг и анализ се очаква да нараства с около 13% на година до 2028 г.“, добави Христов. И отбеляза, че в борбата с дезинформацията „Сенсика“ работи с Европейската комисия, правителства и държавни институции от цял свят.
Мениджърът уточни, че от 2020 г. компанията инвестира в AI технологии, за да се събират повече данни, от които да се извличат важни факти и знание, необходими за информация за бизнеса и обществения сектор. „Колкото по-комплексни анализи се правят с нашата технология, толкова по-голяма е ползата от нашия продукт, а изкуственият интелект ни дава възможност за бурен растеж“, коментира Христов.
Той оценява работата на „Сенсика“ като една идея по-напред от другите компании, защото вече продават и се възползват от технологиите, които водят до качествен ръст на аналитичната производителност. „Това се вижда и от ръста на приходите в нашата компания“, аргументира се Константин Христов и разкри, че за 2023 г. приходите на „Сенсика“ са малко над 3 млн. лв., а до средата на тази година дружеството е успяло да направи почти целия оборот от миналата година. Очакванията му са компанията да порасне „двойно в края на годината“.
Какви анализи търсят пазарите в Европа и Близкия изток? Кои услуги и продукти от портфолиото на „Сенсика“ се търсят най-много от обществения сектор и бизнеса? Как се прави анализ и мониторинг на дезинформацията в обществено политически аспект? Как се изготвят стратегии на клиентите, които помагат на изследователските екипи да се възползват от платформата? Каква е средата за финансиране на технологичните компании?
Материалът не е препоръка за вземане на инвестиционно решение!
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.