IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Психолог: Добрата комуникация е в основата на правилното планиране на задачите в екипа

Какво е изкуството да делегираш отговорности, коментира д-р Пламен Димитров

14:31 | 08.07.24 г.

Планирането и приоритизирането на задачите в един екип се случва чрез добра комуникация. Един екип трябва да е адаптивен, тъй като планирането е предвиждане на бъдещи събития на база опит, но не винаги този, който планира, е прав за изхода от тях. Тук е ролята на мениджърите да вземат бързо решение, което смятат, че ще даде най-голям резултат в бъдеще. Това мнение изрази в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria психологът д-р Пламен Димитров.

Той обясни, че при ефективното управление на работата можем да контролираме само себе си и поведението ни, но не и външните фактори. „Важно е да се пребори идеята за спешността и неотложността, като се разпределят правилно приоритетите и само най-неотложните с най-тежки евентуални последствия да бъдат класифицирани като спешни“, съветва д-р Димитров.

По думите му, лидерството е успешно, когато се разглежда като нужда на групата и организацията. „То позволява на групата да решава по-успешно своите работни задачи и тогава лидерът открива, че не трябва да доминира и микроменажира, а да овласти хората да са по-автономни, по-зрели и по-оригинални в изпълнение на задачите. Също така е важно да се пребори идеята за спешността и неотложността, като се разпределят правилно приоритетите, и само най-неотложните с най-тежки евентуални последствия да бъдат класифицирани като спешни“, обясни психологът.

Д-р Димитров съобщи, че близо 80% от мениджърите в световен мащаб докладват, че имат проблем с делегирането на отговорност или че то е неефективно. „Делегирането на отговорност има етапи като анализ на задачите, които един мениджър иска да бъдат делегирани, тъй като изборът на задачи ще изгради тези умения в екипите. Нужно е и да се отдели повече време на този процес, тъй като инвестираното време в началото на процеса спестява повече при изпълнението му“, отбеляза психологът.

И добави, че част от мениджърите осъзнават важността на споделеното ръководство, като се опитват да намерят решение и да работят по всеки въпрос. Според него това не е правилният подход, който прави хората да са по-автономни, по-зрели и по-оригинални в изпълнение на задачите.

"Лидерите, които осъзнават и практикуват споделено лидерство, знаят, че това значи и споделена отговорност, която влияе върху мобилизацията на всички ресурси в една компания“, посочи д-р Димитров.

Защо най-важни са предложенията в изпълнението на даден проект, които идват от членовете на екипа? Как се постига добра самоорганизация и самоконтрол сред служителите? Защо прекият контрол е ефективен само при наличието на мениджър през цялото време? Успява ли делегирането на отговорности да прави хората по-самостоятелни и креативни в работата им? Каква е ролята на човешкият интелект и как го подпомагат технологиите?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:31 | 08.07.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още