"Със сигурност, което знаем от изследвания до този момент, социалните и емоционални умения се изграждат с друго човешко същество. Живото общуване, желателно не през устройство, е незаменимо", коментира психологът.
Според нея отношенията и уменията, които развиваме в най-ранна детска възраст, се пренасят в детската градина и училище, след това е "базата, върху която водим и професионалната си комуникация на работното място".
Д-р Колчева съобщи, че в София се проведе десетият Международен конгрес по междуличностно приемане и отхвърляне в Нов български университет с около 60 участници от над 20 страни. Част от темите са засегнали родителското общуване и пълноценната комуникация с децата, които имат огромна значение за уменията и развитие в по-късна възраст.
Психологът посочи, че предизвикателствата пред съвременните междуличностни отношения са много, като се увеличава влиянието на технологии и социални мрежи. „Децата все повече прекарват време сами, с някое устройство, което афектира техните социални и емоционални умения, тъй като не упражняват тези умения достатъчно със свои връстници“, предупреди с примера д-р Колчева.
Как средата определя „приемането“ и „отхвърлянето“ в обществото? Увеличава ли се родителското отчуждение? Какво е качеството на емоционалната връзка дете - родител? Как се формира отговорно родителско общуване? Какво е професионалното общуване в дигитални времена?
Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.