Той обясни, че южната ни съседка има множество населени острови, като свързаността между тях е накъсана. Жителите на островите разчитат на фериботи за доставките, а карго дроновете дават алтернатива, която спестява значително количество време.
„Друг потенциален пазар е Австралия заради развитата си минна индустрия, в която машините често имат нужда от части, намирайки се на отдалечени места“, посочи мениджърът.
На въпрос как се развива Dronamics като първата в света авиокомпания за товарни дронове, Свилен Рангелов увери, че за десет години, от основаването си, тя е успяла да привлече инвестиция от Европейския съвет по иновации за 10 милиона евро, като това е вторият суверен фонд, който се присъединява като инвеститор. Той допълни, че фондът вижда в тяхната компания решение и възможен износител на технологии в "това динамично време".
Той допълни, че общото финансиране на компанията от създаването ѝ е около 50 милиона евро, което е десетки пъти по-малко от конкурентите им в областта. „Ние отдавна сме в преговори за по-голям (частен) инвестиционен рунд, в случая ЕС предпочете да се включи преди него, за да получи по-добри условия. Тази година ще е много ключова за нашето развитие, защото валидирахме факта, че не сме просто карго дрон авиолиния, ами и решение за стратегическа инфраструктура за много държави“, коментира Рангелов.
Мениджърът посочи, че въпросът, който акционерите на Dronamics си задават в момента, е кога ще завърши програмата за летателни изпитания и кога ще започнат търговските операции с „Черния лебед“. Очакванията му са това да се случи до края на годината.
Рангелов съобщи, че компанията работи сериозно по предприятие в ОАЕ за производството на товарни дронове, която ще дава възможност за производство до 300 летателни машини и отбеляза, че това е необходимо, тъй като в момента има много засилено търсене, което Dronamics не може да задоволи.
Мениджърът обясни, че за приключване на тестовата летателна програма трябва да има одобрение на авиационните регулатори, и напомни, че Dronamics е единствената компания за карго дронове в света, която притежава лиценз в областта. „Лицензът важи за всяка държава от ЕС, но извън Евросъюза сме зависими от отделните лицензионни процедури на държавите. Но ЕС е лидер в прилагането на правилата, което отваря врати за много други пазари“, уточни Свилен Рангелов.
Той разказа, че компанията има партньорство с катарските авиолинии и обясни, че Близкият изток е регион, базиран на търговия между държавите, като Dronamics е в преговори с много компании и инвеститори в региона.
Той е на мнение, че геополитическото напрежение и конфликтите се отразяват „може би позитивно, защото става въпрос за повече турбуленции и бариери на търговията“. „Когато някой морски път бива блокиран или когато се прекъснат, или затруднят веригите за доставки, тогава хората изведнъж насочват внимание за решения като нашето, даде пример той. – Нека не забравяме, че авиацията е единственият начин на транспорт, в който не трябва да си изградил инфраструктура по цялото пътешествие, единственото, което ти трябва, за да летиш е да има инфраструктура в началната и крайната точка.“
Какви са плановете на първата в света авиокомпания за товарни дронове? Как се откриват стратегически партньори? Какви технологии използва Dronamics и как се прилагат иновациите? Защо Dronamics отказва да се включи във военната индустрия?
Материалът не е препоръка за взимане на инвестиционно решение!
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.