IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

За какво Smart Organic ще използва бъдещия набран капитал от БФБ?

Какви са плановете за експанзия на компанията за биопродукти, коментира изпълнителният ѝ директор Яни Драгов

14:02 | 22.03.24 г.

Smart Organic ще използва бъдещия набран капитал от БФБ за финализиране на завода си в Божурище с допълнителна производствена линия, за разширение на основната база на производство в Княжево, и останалите около 8 млн. лв. за евентуални придобивания. Това съобщи в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Яни Драгов, изпълнителен директор на компанията за иновативни био хранителни продукти. Акционерите на Smart Organic одобриха тази седмица прехвърлянето на акциите на дружеството от пазара за малки и средни предприятия beam на основен пазар на Българската фондова борса (БФБ).

Мениджърът на Smart Organic разкри, че новата линия в Божурище ще направи продуктите на компанията по-специализирани и по-атрактивни, ще се разшири асортимента.

По думите на Драгов какаовата криза е най-сериозната заплаха за производителите на биохрани в момента. „Цената се покачва заради болести и по-голямо търсене на шоколад, като най-голям ръст на цените ще има в ниския сегмент. Все пак търсим как да намалим употребата на какао и ще можем да го направим частично“, посочи той и прогнозира, че шоколадът ще поскъпне, а потреблението малко ще намалее.

Мениджърът се надява увеличението в цената да не се прехвърля върху крайния потребител, но смята, че ще бъдат засегнати най-евтините шоколади.

„Ние понеже продаваме био, така или иначе продаваме скъпо, това ще ни повлияе по-малко", очаква Яни Драгов и обясни, че ще се търси заместител на какаовото масло с масло от карите.

Що се отнася до плановете за експанзия на Smart Organic, Яни Драгов отбеляза, че „най-интересен продължава да е германският пазар“. Той отчете, че през миналата година той е най-силният по приходи. По думите му увеличението е с 34% – 26-27 млн. лева приходи от Германия, като с надява на още по-голям пазарен дял.

Какви са плановете за разпространението на биопродукти на Smart Organic в Румъния? Има ли поскъпване на биопродуктите заради по-високи цени в състава им?  

Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:02 | 22.03.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още