Мениджърът на Smart Organic разкри, че новата линия в Божурище ще направи продуктите на компанията по-специализирани и по-атрактивни, ще се разшири асортимента.
По думите на Драгов какаовата криза е най-сериозната заплаха за производителите на биохрани в момента. „Цената се покачва заради болести и по-голямо търсене на шоколад, като най-голям ръст на цените ще има в ниския сегмент. Все пак търсим как да намалим употребата на какао и ще можем да го направим частично“, посочи той и прогнозира, че шоколадът ще поскъпне, а потреблението малко ще намалее.
Мениджърът се надява увеличението в цената да не се прехвърля върху крайния потребител, но смята, че ще бъдат засегнати най-евтините шоколади.
„Ние понеже продаваме био, така или иначе продаваме скъпо, това ще ни повлияе по-малко", очаква Яни Драгов и обясни, че ще се търси заместител на какаовото масло с масло от карите.
Що се отнася до плановете за експанзия на Smart Organic, Яни Драгов отбеляза, че „най-интересен продължава да е германският пазар“. Той отчете, че през миналата година той е най-силният по приходи. По думите му увеличението е с 34% – 26-27 млн. лева приходи от Германия, като с надява на още по-голям пазарен дял.
Какви са плановете за разпространението на биопродукти на Smart Organic в Румъния? Има ли поскъпване на биопродуктите заради по-високи цени в състава им?
Целия разговор може да гледате във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.