Припомняме, че само преди дни стана ясно, че компанията е придобила словашкия си конкурент Swiss Point Data.
Димитров посочи, че Словакия е задължителна стъпка за компанията, тъй като тя е не само добър пазар, а и врата за премиум пазарите като Германия, Белгия и Франция.
Димитров припомни, че за повече от 12 години от създаването си EuShipments придоби хърватско и румънско предприятие в сектора на доставките и транспорта. „euShipments поддържа стратегия за изграждане на бази и развитие на бизнес там, където е най-добре за клиентите, следвайки пътя на пратките“, обясни мениджърът.
Мениджърът съобщи, че euShipments попада в класацията на Financial Times за топ 1000 развиващи се компании в Европа за 2022 г. „Ръстовете са запазени и през 2023 г., посочи той, като даже надхвърлят тези от 2022 г.“.
Димитров поясни, че заради регламента на класацията в нея влиза само българската дейност на компанията, и пресметна, че ако се добави дейността им и в другите държави, то резултатите ще бъдат много различни, тъй като отчитат над 300% ръст на ниво група.
По думите му всички компании в сектора чакат присъединяването на България в сухопътния Шенген, защото бързото преминаване по границите е критично в този бранш. „Влизането на страната ни в пространството ще повиши конкурентоспособността на компаниите в сектора“, прогнозира Димитров.
Как българската компания euShipments избра логистичния оператор в Словакия? Как се прави бизнес пробив в Източна Европа? Кои са предизвикателствата за развитието на бизнеса в сектора за логистични услуги за електронна търговия през последните години?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.