В глобален план онлайн търговията продължава да бележи ръст. В България той е 2 пъти по-висок в сравнение с индустриализираните страни на Запад. По данни на SessionStack миналата година електронната търговия е надминала 2% от БВП, което се равнява на около 2 млрд. евро. Прогнозите са този ръст да се задържи през 2024 г., а очакванията са да надхвърли 2,5 млрд. евро, разкри Станислав Падарев, директор Продажби в SessionStack, в предаването „UpDate“ по Bloomberg TV Bulgaria.
"България получи сериозен скок по време на пандемията. Родните e-commerce магазини стават все по-конкурентоспособни и започват да разширяват дейността си в държави както на Балканския полуостров, така и на Запад. Бих търсил причините за това у невероятния подем сред хората, които се занимават с онлайн търговия у нас. Очаквам българският пазар да съзрее в следващите 3-5 години, тъй като добрите практики, които се използват от собствениците на електронни магазини в България съвпадат, а понякога и превъзхождат тези на Запад", коментира Падарев.
По отношение на изкуствения интелект (AI), Падарев коментира, че технологията намира широка употреба в онлайн търговията. Едни от класическите примери за това са чатботовете, които оказват съдействие на потребителите, алгоритмите за автоматично ценообразуване на стоките, както и генерирането на съдържание и описание на продукти. По думи на госта най-голям потенциал в употребата на AI се крие в анализа на поведението на посетителите в даден виртуален магазин.
"Най-доброто приложение на генеративния изкуствен интелект е в целенасочения анализ на потребителско поведение за намиране на проблеми, за които собствениците на онлайн магазини дори не подозират. AI може ефикасно да бъде приложен с цел намиране на причини, които спирта хората да пазаруват."
Падарев уточнява, че напливът към решения, използващи изкуствен интелект, от страна на компаниите е сериозен, като българските предприятия не правят изключение. По думи на госта в някои отношения родният пазар е склонен да определя темпото и да създава тенденции.
Способен ли AI да ни помогне да изградим собствен виртуален магазин? Ще сложи ли технологията край на фалшивите ревюта и продукти? Може ли изкуственият интелект да ни подскаже за нови пазарни възможности, откриващи се пред бизнеса? Това и още по темата гледайте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "UpDate" може да намерите тук.