Много се промени средата по отношение на финансирането. Това е един много важен фактор една компания в България да успее да прогресира на световните пазари. Това каза Стефан Лилов, съосновател на Triller TV, в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria. Компанията има над 6,5 млн. регистрирани потребители на Triller TV в цял свят.
В цял свят лихвите се вдигат, рисково финансиране вече няма - така е в цял свят и такива цикли винаги има, коментира гостът. "По-важното е, че се създаде инфраструктурата, екосистемата - появиха се фондове. Тези фондове с времето набраха инерция и започнаха да набират по-големи капитали, започнаха да дават и по-голямо финансиране", посочи той.
"Ние, малко след като започнахме, получихме финансиране от LAUNCHub Ventures и бяхме едни от първите им портфолио компании. Дори може би бяхме от първата група, която финансираха и бяха с доста малък размер на финансирането. Ние имахме нужда от по-голям капитал към този момент", заяви Лилов.
За развитието на бизнеса си гостът коментира, че в момента, в който са стартирали по модела pay-per-view, този модел се е използват почти изцяло и само от кабелните оператори и компанията на Лилов е била от първите в света, която е дала на потребителите алтернативата предавания да се гледат през интернет. "Нашата визия беше и още е, че изграждаме платформа, която е достъпна до потребителите на каквото и да е устройство, където и да се намират (...) и това е едно от уникалностите, които сме имали през годините", заяви той.
За бъдещето на стрийминг услугите събеседникът коментира е, че голям потенциал има т.нар. "ангажиране на феновете" - допълнително да ангажираш потребителите, като ги превърнеш от статичен наблюдател на дадено събитие в активни участници, както помежду си, така и в някаква интеракция с коментаторите, докато събитието се излъчва на живо. "Има и втори аспект - да им дадеш възможност да консумират повече съдържанието, което имат", посочи той.
"При спорта има един много важен елемент, че истинската стойност на съдържанието е в момента, в който то се излъчва. (...) Но има възможност от това съдържание да се продуцират "последващи материали", които да ангажират потребителите", коментира Лилов.
За бизнес средата в България гостът посочи, че крачката с увеличаването на максималния осигурителен праг е удар по индустрията, но "ние сме сравнително малко засегнати, защото имаме само 15-20 служители в България". "Това няма да повлияе кой знае колко финансово на компанията", посочи той.
Целия разговор може да гледате на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.