IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Има ли потенциал Cybertruck да предизвика революционни промени в автомобилния дизайн?

Опростеният дизайн с по-евтиното производство и модификацията към новите модели се улеснява, твърди Росен Даскалов

21:15 | 04.12.23 г. 2

Cybertruck на Tesla има над 2 милиона поръчки, а платформата за поръчки вече е затворена. Cybertruck е по-различен от другите дизайни на Tesla, а този опростен дизайн все повече ще навлиза като тенденция на пазара, тъй като прави производството по-евтино и модификацията към новите модели се улеснява. Това прогнозира в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria Росен Даскалов, основател на "Син Карс индъстри".

По думите му опростяването, което води до намаляване на разходите по производството, не се харесва от големите производители, тъй като те имат техническия арсенал да произвеждат по-сложни детайли. Той обясни, че разработката на нов модел автомобил струва милиарди, а ако тази сума може да се намали с 10% или 20%, то това ще се отрази и на крайната цена.

Даскалов смята, че това кой стои зад даден продукт е много важно за успеха му и посочи, че миналата седмица компанията на Илон Мъск пусна дългоочаквания си пикап Cybertruck в продажба. Той поясни, че това е пикап с добро ускорение и защита от куршуми.

Даскалов коментира и „китаизацията“ на автомобилите и какво ще е търсенето им на европейския пазар.  

„Аз бях изненадан, че има такива модели от европейски марки, който въобще не се предлагат в Европа – по-големи, по-различни, с повече хром по тях", уточни той и даде пример с няколко доста сериозни китайски компании. "Погледнато на практика китайският пазар е един огромен пазар, който ние не можем да си представим от нашата гледна точка, а производителите съответно са длъжни да се съобразяват с него.“

Според Росен Даскалов мащабният проект на "Син Карс индъстри" за производство на „малко камионче“ се оказва невъзможен за финансиране чрез пазара у нас. Той е на мнение, че в България все още няма зелено мислене – субсидии, стимули и предимства за преминаването към електромобили.

Предприемачът потвърди, че като българска компания тя има желание да произвежда у нас, но не намира условия това да продължава да се случва в нашата страна. Той напомни, че компанията "Син Карс индъстри" има фирма в Германия, с която имат холдинг, а целта им е да направят компания майка в Нидерландия, която да притежава всички активи на бъдещите им бизнеси.

Даскалов съобщи, че производството на модела, който в момента правят у нас, ще остане в България, но в бъдеще ще продължат с опитите си за откриване на мощности в Румъния. Предприемачът смята, че у нас не са намерили правилната помощ от консултанти, които са мислили само за собствената си изгода. В момента компанията търси капитал за изграждане на базата си в Румъния. За 2023 г. са произвели над 10 автомобила, като има поръчки за доста повече през идната година.

Как се развиват проектите на "Син Карс индъстри"? Реалистично ли е компанията да се листне в следващите една-две години на европейска борса?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.

Разговорът не е препоръка за инвестиционно решение!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:09 | 04.12.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

1
rate up comment 8 rate down comment 2
evlogi
преди 11 месеца
Ако не се хареса въпросният дизайн на потребителите, никакво значение няма дали е по-опростен и по-изгоден за производство.И между другото , причина този дизайн да е такъв, е че се използва неръждаема стомана, която е много трудна за обработка-съответно налага се екстериора да е семпъл.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още