„Във Viber се получават съобщения, които са форматирани да изглеждат като системни съобщения, които обясняват на потребителя, че акаунтът му ще бъде деактивиран, ако не предприеме определени стъпки – отвеждащи към зловреден код, който позволява нападателят да поеме контрол над акаунта или да свали троянски кон“, посочи той.
Атанасов напомни, че потребителите трябва да знаят, че обикновено платформи като Viber и Facebook не биха изпратили лично съобщение – за това те имат системни съобщения, които излизат в съответния център за сигурност, където потребителят бива уведомен, без да го карат да се страхува. „Една от основните характеристики на фишинга като начин на пробив е да кара потребителя или да се страхува, или се надява“, коментира експертът.
Атанасов потвърди, че компаниите, които изпращат легитимни съобщения с реклама или съобщения за сигурност, имат свои методи, които са потвърдени през годините – центрове за безопасност, съобщения и известия, които излизат системно в самото приложение. „Ако потребителят кликне на съответния линк, последствията са от придобиване на права върху текущия акаунт до сваляне на зловреден софтуер, който би могъл да зарази всяко устройство“, обясни експертът.
Според него фишингът започва да се маскира все по-добре, но продължава да следва стандартна структура – търси потребители, които са склонни да се подведат. Подобни атаки не биха проработили при мнителни потребители или такива с опит в IT.
Кои са най-сериозните заплахи при Black Friday? За какво трябва да внимават потребителите при онлайн пазаруването? Какви са начините за защита на личните данни?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.