Тя обясни, че организацията, която управлява, се занимава с оползотворяване на излишната храна, която в България се оценява на над 2 млрд. лева. „Данни от миналата година сочат, че над 1,85 млн. лева в стойност е храната, която са спасили и оползотворили до над 64 хил. човека в нужда, а като социален принос това са над 2,4 млн. лева“, отчете Миланова.
Тя съобщи, че на 25 и 26 ноември предстои кампанията „Килограм доброта“ – традиционна инициатива, в която се включват доброволците на Българска хранителна банка.
Същевременно Българската хранителна банка е в активна информационна кампания и увлича все повече компании от хранителната индустрия. Възможност да участват и да споделят излишната храна имат земеделци, преработвателният сектор, производители, търговци и дистрибутори на храна, допълни Цанка Миланова.
„Кампанията е важна, защото все още има фирми, които не са запознати с актуалните изменения в данъчната среда, че вече са отпаднали всички административни пречки храната да бъде дарявана“, обясни още директорът на БХБ и напомни, че бариерата на маркировката, например, повече от година вече не е факт.
Миланова съобщи, че начинът, по който се достига до бизнеса, за да получи той повече информация за дейността на Хранителната банка, е чрез пряк контакт с нови компании и организиране на събития с Българска стопанска камара и други публични институции, които имат отношение към политиките за реализиране на Националната програма за намаляване на загубите на храна.
„По-добрата алтернатива е всички заедно да постигнем както по-добър социален ефект, така и да намалим загубите на БВП, защото храната от 420 хил. тона, която се губи по веригата за доставка на годишна база, има стряскаща оценка“, коментира Цанка Миланова.
Как се включи Глобалната мрежа за хранително банкиране и конкретно българската организация с помощ за жени и деца, избягали от войната в Украйна? Как се набират доброволци за кампанията „Килограм доброта“, която ще се осъществи през последния уикенд на този месец? Кои са партньорите от магазини на търговски вериги, в които доброволци ще приканват клиентите да закупят основни храни, които да споделят с хора в нужда?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.