Най-големите промени, които се превръщат в тенденции по отношение на онлайн пазаруването, са свързани с методите на доставка. Това коментира Димитър Димитров, партньор в Stenik, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Събеседникът посочи, че ако преди основният процент поръчки са доставяни чрез куриер до адрес, то сега е отчетен ръст при поръчките „Click and collect“. От тази година се забелязва сериозно навлизане и на международни играчи по отношение на т.н „боксове“ – автоматични станции, до които потребителите могат да изберат доставка и да платят на място с карта.
„Дълго време разглеждахме онлайн и офлайн търговията като два взаимно конкуриращи се типове търговия.онлайн търговията е процент от цялата търговия и винаги това ще бъде така“, коментира гостът.
„В момента се наблюдава все по-често миксиране на двата канала. Това се очаква и изисква от самите клиенти. Те сами търсят миксиране на своето преживяване – търсене на промоция онлайн и покупка от физически магазин“, коментира събеседникът.
„Търговците, които оперират на местна почва, трябва да помнят, че това е едно от най-гобемите им предимства – възможността да обслужват клиенти мултиканално“, каза гостът в предаването.
Димитров посочи, че се засилва влиянието на промоционалните кампании. Последните данни сочат, че потребителите стават все по-чувствителни към стоки, които са с намалени цени. „Считам, че спазвайки законовата рамка, търговците ще предоставят все повече и повече информация на потребителите, затова да се информират до каква степен решението, което са взели за дадена покупка, е правилно“, коментира Димитров.
Още от разговора вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.