Той съобщи, че фондацията е един от организаторите на националния конкурс „Иновативно предприятие на годината“. „До 15 октомври български фирми с успешно разработена и внедрена иновация през последните три години могат да подадат документи за участие онлайн. Експертно жури от над 20 представители на различни области от академични и финансови среди, медии и публични институции, ще отличат победителите в различните категории като дигитална трансформация, зелена или социална иновация, качество на живот, стартъпи“, обясни Узунов в какви сфери са новите предложения.
По думите му, при оценката ще се търси най-вече въздействието на иновацията повече, отколкото тя да има полезно приложение. „Доста често компаниите имат страхотни идеи, които са много полезни и решават много големи проблеми, но не са толкова иновативни", поясни той.
Според него все повече компании развиват зелени бизнес модели, без задължително да се занимават с екологични иновации. Узунов отбеляза, че практиките за устойчиво развитие навлизат все повече както с идеята за кръгова икономика и пестене на ресурси, така и под натиск от потребителите. "В един момент ще бъде задължително за компаниите да бъдат зелени, тъй като самите потребители ще го наложат", убеден е експертът.
Той потвърди, че все повече компании инвестират в зелени иновации, като впечатление правят иновативните решения в традиционни сектори като агробизнеса. „Секторът вече може да използва роботи за плевене, устройства за следене на характеристиките на почвите, микроклимата, и сателитно наблюдение на реколтите“, даде пример той.
За какво помагат експертите от Еnterprise Europe Network? Какво търсят участниците в конкурса? Какви инвестиции са необходими на компаниите в технологичното развитие? Как се променят бизнес моделите на компаниите през последните 20 години може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.
преди 1 година "Експерт" - новата дума за КЛЛОУНН отговор Сигнализирай за неуместен коментар