Ситуацията с туризма в Гърция е тежка заради много пожари и промени в резервациите, но те станаха в края на сезона, който иначе беше много успешен. Това мнение изрази в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria Константин Занков, експерт в Института за анализи и оценки в туризма. България също премина през трудно начало в туристическия си сезон заради много фактори, като Covid, войната и климатичните промени, но през високия сезон всичко беше пълно и бизнесите успяха да се адаптират, доколкото това е възможно, допълни той.
„Има спокойни части в Гърция, без пожари, наводнения или други проблеми, но хората трябва да се информират предварително преди да пътуват относно местата на които отиват и какви ще са условията във всяка област“, съветва той.
Според него проблемите се случват в края на сезона и само в някои популярни за българи дестинации. По думите му клиентите са по-скоро неудовлетворени при запазени резервации.
Той потвърди, че има и други дестинации, които се радват на успехи и съответно на добър сезон. Занков обърна внимание, че важно за логистиката на територията на цяла Гърция е да се търси информация за пътищата, по които се минава.
Що се отнася до България той смята, че тепърва ще отчита дали страната ни е имала успешен туризъм в края на сезона. Занков напомни, че началото е било много предизвикателно и заради климатичните промени, и поройните валежи хората не са резервирали места. „Въпреки 9-10% спад на Черноморието през месеците от май до юли, в края се очакват добри резултати заради стабилния сезон“, посочи експертът и потвърди, че бизнесът е успял да се адаптира колкото може спрямо трудната ситуация.
Той обаче се надява в бъдеще страната ни да е по-добре подготвена.
„На България ѝ трябва един много важен тактически план, как да управляваме туризма в държавата ни, именно да го направим в четири сезона. Има много добри световни практики по света, от които просто можем да се възползваме – дигитален маркетинг и като цяло за комуникации на ниво дестинация, на ниво хотели, които можем да използваме и да прилагаме. Всичко е измислено вече навън, въпросът е да го приложим в България“, настоява Занков.
Гледайте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.
преди 1 година Пропагандистките не намират вазелин на пазара от климатичните промени. Там е заровено кучето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Какви климатични предизвикателства бе? Къде ги намирате тия тиквоглавци?? Кога не е имало наводнения в Гърция??? Кога не е имало пожари в Гърция???? Сега, понеже ЯКО АМА ЯКО АМА ЯКО ЯКО НАГЪЗЗИХТЕ ПРОПАГАНЗИЧКАТА, и току-виж някой плоскоглав телезависим се прилъже че нещо става? Нещо ново и страшно? ААААЙЙЙ ФФФФФАКККОФФФ ББББЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ отговор Сигнализирай за неуместен коментар