Ситуацията с туризма в Гърция е тежка заради много пожари и промени в резервациите, но те станаха в края на сезона, който иначе беше много успешен. Това мнение изрази в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria Константин Занков, експерт в Института за анализи и оценки в туризма. България също премина през трудно начало в туристическия си сезон заради много фактори, като Covid, войната и климатичните промени, но през високия сезон всичко беше пълно и бизнесите успяха да се адаптират, доколкото това е възможно, допълни той.
„Има спокойни части в Гърция, без пожари, наводнения или други проблеми, но хората трябва да се информират предварително преди да пътуват относно местата на които отиват и какви ще са условията във всяка област“, съветва той.
Според него проблемите се случват в края на сезона и само в някои популярни за българи дестинации. По думите му клиентите са по-скоро неудовлетворени при запазени резервации.
Той потвърди, че има и други дестинации, които се радват на успехи и съответно на добър сезон. Занков обърна внимание, че важно за логистиката на територията на цяла Гърция е да се търси информация за пътищата, по които се минава.
Що се отнася до България той смята, че тепърва ще отчита дали страната ни е имала успешен туризъм в края на сезона. Занков напомни, че началото е било много предизвикателно и заради климатичните промени, и поройните валежи хората не са резервирали места. „Въпреки 9-10% спад на Черноморието през месеците от май до юли, в края се очакват добри резултати заради стабилния сезон“, посочи експертът и потвърди, че бизнесът е успял да се адаптира колкото може спрямо трудната ситуация.
Той обаче се надява в бъдеще страната ни да е по-добре подготвена.
„На България ѝ трябва един много важен тактически план, как да управляваме туризма в държавата ни, именно да го направим в четири сезона. Има много добри световни практики по света, от които просто можем да се възползваме – дигитален маркетинг и като цяло за комуникации на ниво дестинация, на ниво хотели, които можем да използваме и да прилагаме. Всичко е измислено вече навън, въпросът е да го приложим в България“, настоява Занков.
Гледайте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.
преди 10 месеца Пропагандистките не намират вазелин на пазара от климатичните промени. Там е заровено кучето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 месеца Какви климатични предизвикателства бе? Къде ги намирате тия тиквоглавци?? Кога не е имало наводнения в Гърция??? Кога не е имало пожари в Гърция???? Сега, понеже ЯКО АМА ЯКО АМА ЯКО ЯКО НАГЪЗЗИХТЕ ПРОПАГАНЗИЧКАТА, и току-виж някой плоскоглав телезависим се прилъже че нещо става? Нещо ново и страшно? ААААЙЙЙ ФФФФФАКККОФФФ ББББЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ отговор Сигнализирай за неуместен коментар