Лудото рали в инвестирането в AI ще породи много грешки в бъдеще. Компаниите, които имат дейност и собствени продукти, трябва да инвестират вътрешно в себе си, за да повишат своята яснота и употреба на тази технология, посъветва той.
„Създаването на корпоративна версия на ChatGPT отваря вратата на големите компании да се възползват от услугата, тъй като проблемът с въпросите за сигурността е сериозен и много от компаниите ги беше страх да използват ChatGPT.„Съществуват доста на брой битовизми, които правят услугата неудобна за ползване, а в масовия случай фирмите не можеха да използват изкуствен интелект заради своите строги правила“, посочи Димитров.
IT експертът обясни, че ChatGPT се превърна в еталон за тази технология, а в момента големите гиганти като Google се опитват да ги настигнат. „Съревнованието за развитието на технологията е далеч от своя край, но определено Open AI имат сериозна преднина. В сферата на тези технологии няколко месеца преднина могат да бъдат решаващи и колкото повече казуси решават тези програми, толкова по-добри стават те“, е оценката на Димитров.
В предаването беше включено и интервю на Ясен Танев, експерт по киберсигурност. Той е категоричен, че фишинг атаките ще се засилват, но съществуват устройства за крайна защита, които разполагат с огромни масиви от информация, за да анализират поведението на софтуера и „това, което е неизвестно, ни позволява да извършваме превенция".
Според Доброслав Димитров в центъра на фишинг атаките е естественият интелект, а изкуственият интелект е инструмент с много голяма мощ, но без собствени желания и амбиции. По думите на IT експерта за това не може да обвиняваме новата технология, защото вината е изцяло на човека. За пример той даде телефонните измами.
„Те са социален инжинеринг, в който хората имат сериозен усет за манипулация на отсрещната страна. Изкуственият интелект може да свърши същата работа дори и по-добре. Ако преди е трябвало човешко същество да седне и да измисли измамата, сега това може да бъде автоматизирано, което означава, че ще бъде в много по-голям мащаб. За съжаление ще бъде и по-добре настроено за нашето разбиране, тъй като заради социалните медии и всичко което споделяме там, изкуственият интелект ни познава по-добре от самите нас”, коментира Димитров.
Колко мощна е новата корпоративна версия на приложението ChatGPT? В кои области най-бързо се внедрява изкуственият интелект? Кои услуги ще улеснят живота на потребителите в IT сферата? Кои са предизвикателствата пред изкуствения интелект?
Целия разговор може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „В развитие“ може да гледате тук.