„Тези технологии ни спестяват време, което можем да използваме продуктивно в търсене на още по-големи идеи. Нищо обаче не би могло да замени човешката емоция, която липсва на изкуствения интелект“, смята тя.
Геновева Христова, управляващ директор в Ligna Group и председател на „КреаТех България", посочи, че „AI е машина, която е безгрешна“, но според нея мнoго често „от човешката крехкост и дори от грешките се раждат най-добрите идеи“.
Тя потвърди, че креативният потенциал на дизайнерите се фокусира върху концептуалния дизайн, а не върху физическата работа по дизайна.
Христова разказа за откриването на проект с норвежките партньори на Ligna Group, свързан с „потапящи технологии'' - технологии, които сливат реалния свят с дигиталния. „Например, ако някой не е в стаята, бихме могли да го „транспортираме'' тук и да говорим с него, макар и физически да не е с нас", даде пример Христова и потвърди, че норвежците са много впечатлени от това, което българските компании им представят, като по думите ѝ основната идея на сътрудничеството с Норвегия е обмен за по-интересни проекти.
Тя сподели, че за момента Европа изостава в сферата на потапящите технологии, но на европейско ниво България е на много добра позиция технологично. „Две неща липсват у нас – самочувствие и единство. У нас от доста години се разработват софтуери, за които може би не всички знаем, че произлизат оттук, но е така. Смятам, че е време да създаваме наши продукти, които да представяме пред света! Не трябва вечно да сме в комфортната сянка на някой друг“, коментира Христова.
Тя и Мустакова съобщиха за проекта на бутиков арт хотел „Оборище 63'' в София, който отваря врати на 24 юли, и в него посетителите „лизат" в галерия с автентични авторски платна.
Може ли да навреди на креативността на дизайнера изкуственият интелект? Как се развива бизнесът на Ligna Group в Албания и Косово може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването ''Бизнес старт'' може да намерите тук.