Мъдър ход би бил и е правилна идея да се фокусираме върху тези неща, като например да се създаде предмет в училище за изучаване на възможностите на изкуствения интелект, каза той.
„Ролята на един учител не е да ти приготви манджата, а да ти запали огъня. При образованието две неща са ключови – да заредиш ученика с енергия, а второто е да му покажеш пътя. Учителите трябва да покажат вратата на учениците и те сами да преминат през нея, когато са придобили целия набор от умения", коментира той.
Везиров е убеден, че ключово умение във времето на изкуствения интелект е критичното мислене. „То ще е фундаментално за човекът на бъдещето, защото в момента живеем в среда на огромен обем от информация и трябва да можем да пресяваме кое е вярно и кое не е“, посочи той и потвърди, че мъдрото решение е да се възползваме на максимум от новите технологии и за пример даде създаването на чатбот.
По думите му в училищата днес се изучават предимно неща, които не влизат в директна употреба в реалния живот. Според него уменията, които се изграждат в училище не са достатъчни за навлизането на младите хора след това на пазара на труда и се налага допълнително обучение в неформални образователни системи.
Започват ли да говорят на един и същ език ученици и преподаватели? В кои области българските компании ще се възползват от възможностите на Платформата за стратегически технологии на Европа? Как се финансират изследванията и успяват ли стартъпите да намерят венчър капитал и ангели-инвеститори?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.