„По време на пандемията, хората спряха да пътуват, но с премахването на ограниченията те сложиха и край на тази тенденция. Инфлацията също допринася за ръста в туризма – хората осъзнават, че парите им се обезценяват и предпочитат да пътуват, отколкото времето да ги „изяде“. Сега пътуванията са много интензивни по целия свят и летищата са пълни. Традиционните почивки станаха къси в рамките от 3 до 5 дни“, посочи тенденциите в туризма той.
Проф. Драганов съобщи, че тази година до голяма степен е възстановен чартърният пазар, след като миналата година дори е липсвал чартърен туризъм от Германия. „Имаме много туристи от Италия, Испания, Австрия и други европейски страни, а извън Европа – Израел. Това, което налагаме сега, е т.н. когнитивен анализ на туризма, за да покажем, че един турист, който е пристигнал в България, има различни интереси и може да подобри местните икономики в дълбочина, което е водещо в сферата“, отбеляза той.
Според Румен Драганов задачата на новия министър на туризма у нас е да определи политиката, за да привлече повече туристи отвън и да създаде привлекателни условия за българите, които пътуват в нашата страна. „Политиката е – как България, със своята собственост в туризма, може да изкара повече пари. Проблемът е, че нашата държава не знае кой е собственикът на Царевец или Мадарския конник“, даде пример Драганов и напомни за проблемите при стопанисването на планинските хижи.
Като сериозен проблем той посочи липсата в България на национална туристическа организация, която да създава реклама на България, но за сметка на това има 227 браншови организации.
Румен Драганов коментира и друг актуален въпрос, свързан с популярността на страната ни като туристическа дестинация. „Според барометъра на Post Office във Великобритания, които публикуваха данните си преди няколко седмици, България е на първо място за евтина почивка, а Гърция е два пъти по-скъпа от нашата страна. Слънчев бряг и турският Мармарис са най-евтините места за море от всички дестинации в Европа“, съобщи директорът на Института за анализи и оценки в туризма.
Ще започне ли България да стопанисва обектите си, що се отнася до хижите? Ориентират ли се туристите към археологическите обекти и как държавата ще помогне те да се социализират? Какво не достига, за да е по-ефективна туристическата реклама на България? Как се прави модерен туризъм в дигитални времена? Какво е нивото на здравния туризъм в България и защо в Турция организацията е по-добра?
Повече за предстоящия летен туристически сезон може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Светът е бизнес" можете да откриете тук.
преди 1 година Настоящие тюлени https://***.youtube.com/watch?v=XKXspQb99Bg отговор Сигнализирай за неуместен коментар