IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Колко средно за единична покупка онлайн отделят клиентите у нас?

Какви са предимствата на омниканалната търговия, коментира Радослав Вангелов, ръководител бизнес развитие, Soft1

21:17 | 27.02.23 г.

Онлайн търговията в световен мащаб, както и в нашата страна все още не е изместила традиционните начини на пазаруване. „В България има сериозен ръст при онлайн покупките и в определен момент онлайн продажбите ще надминат пазаруването във физически магазини“, прогнозира в предаването „В развитие” на Bloomberg TV Bulgaria Радослав Вангелов, ръководител „Бизнес развитие“ на компанията за мобилни решения Soft1.

Според него онлайн търговията дава възможност да бъде намерена най-добрата оферта и крайният потребител да придобие желаната стока или продукт на по-добра цена. „На фона на инфлацията потребителите отделят повече време за търсене, за да намерят това, което ги интересува на подходяща за тях цена“, посочи той и потвърди, че ситуацията с Covid даде възможност хората да открият онлайн пазаруването, което се превръща в навик. Потребителите запазиха своето клиентско поведение и продължават да пазаруват онлайн. 

Вангелов обясни, че причината да се наложи онлайн търговията допринася и възможността за избор, когато на едно място има повече продукти, чиито цени може да се сравнят.

Мениджърът на приложната платформа обясни, че единичната сума на онлайн покупка в нашата страна е по-малка в сравнение с държавите от Западна Европа и е на средна стойност от 50-60 лева, като очакването е тя да нараства. Той поясни, че най-предпочитани за онлайн продажба в България са нисък клас продукти за комфорта – дрехи и обувки.

Вангелов разказа и за омниканалната търговия, която осигурява на клиентите да пазаруват еднакво удобно онлайн и офлайн. По думите му тя дава възможност крайните потребители да изпитат едно и също преживяване по всички канали, по които си взаимодействат с производителите и търговците на стоки. „Може да си комуникираме с есемес, през уеб или през приложението на съответния търговец и да получим едно и също обслужване. Това е важно за търговците, за да задържат своите клиенти”, коментира мениджърът.

Ръководителят „Бизнес развитие“ в Soft1 потвърди, че от мобилната търговия най-вече се възползват младите, а все още 60% от потребителите предпочитат да пазаруват през десктоп. „У нас лидер поне в близко бъдеще ще останат десктоп продажбите и плащанията с наложен платеж”, очаква Вангелов.

Къде е мястото на България в европейската онлайн търговия? По какъв начин търговците ще увеличат кошницата на потребителите? Как се експлоатират социалните мрежи? Защо стоките от Китай дори след промяната на ДДС за продукти от там продължават да са сред най-търсените? Какъв е профилът на купувачите онлайн може да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „В развитие” гледайте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:17 | 27.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още