Тя потвърди, че България остава една от вратите на Китай към Европа, но докато вносът от там расте, износът на български стоки отчита спад. Според нея ограниченията покрай кризата с Covid и проблемите в логистиката са основните причини зад този спад, но потвърди, че българските производители са използвали периода, за да се пренастроят и променят продуктите, които ще предлагат на китайския пазар.
Дончева очаква продукти, като студен чай с розово масло, да имат голям успех в Китай. По думите ѝ, за това помага променената стратегия в разработването на продукти и маркетинга на българските малки и средни предприятия, които са възприели идеята, че за да пробият на китайските пазари, трябва да се инвестира.
„Отварянето на Китай след Covid и програмата на Пекин за насърчаване на развитието на международните връзки на малки и средни предприятия ще облагодетелстват по-силното навлизане на български стоки там“, прогнозира председателят на Българо-китайската камара за индустриално развитие.
Ще реализира ли проекта си голям китайски производител на соларни панели и цялостни решения за соларна енергия? Защо Orient International Holding продължава с интереса си да използва България и Балканите за развитие на своите логистични инициативи? Как политиката на китайското правителство ще насърчава малкия и средния бизнес? Ще успее ли Пекин да реши започналия демографски спад с развитието на технологии? Как ще се отрази новата рамка за защита на чуждестранните инвестиции в Китай ще разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" можете да намерите тук.