Вече достигнахме до момента, в който 30% от приходите ни се формират от бездимни алтернативи. Убедихме около 20 милиона пушачи да се преориентират към нашите бездимни алтернативи – това не включва данните за Русия и Украйна. 70% от тези 20 милиона души, т.е. 13 – 13.5 милиона, са спрели напълно употребата на цигари. Всъщност нещата вървят много добре. Нашият продукт се предлага на пазара в 70 държави. Амбицията ни е да достигнем до 100 пазара през 2025 г. и над 40 милиона пушачи да са преминали на нашите бездимни алтернативи, което ще означава, че сме се превърнали в предимно бездимна компания, т.е. 50% от приходите ни ще се формират от тези продукти. И ние се движим уверено в тази посока и сме напът да изпълним тази цели. Няма План Б. Това заяви Томазо Ди Джовани, вицепрезидент "Международни комуникации" на Филип Морис Интернешънъл, в предаването „Клуб Investor“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Близо 10% от българските пушачи вече използват бездимни алтернативи, стана ясно от разговора.
„Според мен това е забележителен успех. Има страни с още по-впечатляващ напредък. Например в Рим, моят роден град, 25% или една четвърт от пушачите са преминали на бездимните ни алтернативи. В Атина ситуацията е горе-долу същата“, посочи Ди Джовани.
По негови думи пазарите, на които бездимните алтернативи имат най-голям успех, са Япония и Обединеното кралство, където една трета от пушачите вече ги използват. Франция той открои сред страните, които се движат по-бавно – с около 1-2% потребители на алтернативните продукти.
По отношение на пазара в САЩ Ди Джовани изтъкна, че PMI има план за завръщане догодина, след като Комисията за международна търговия на САЩ постанови забрана за внос на IQOS. „Altria държеше правата за комерсиализация на IQOS в САЩ и ние купихме тези права за 2.7 млрд. долара, така че от април 2024 г. ние ще сме едноличен притежател на правата за комерсиализация на IQOS в САЩ“, добави той.
Ди Джовани отбеляза, че компанията планира да пуска и нови продукти на всички пазари, на които работи.
„В глобален мащаб вече има 6 или 7 версии на устройството, като всяка година то се подобрява. Същевременно, разширяваме продуктовото си портфолио. Става въпрос за постоянно усъвършенстване и по вертикала, и по хоризонтала и България не е изключение от този процес“.
Гостът коментира и данните, че разходите за разбработване, комерсиализиране и производство на IQOS възлизат на 9 млрд. долара. Той поясни, че това не е пълният размер на инвестицията, като не са включени разходите за научноизследователска и развойна дейност, както и някои първоначални разходи за производство и комерсиализация.
„Сумата е много по-голяма, защото днес дейността на нашата компания на практика е изцяло, или почти изцяло, насочена към бездимните алтернативи. Така че трябва да се отчитат всички инвестиции в бездимните алтернативи. Оповестеното число е размерът само на основната инвестиция. За да ви дам представа за реалните измерения, 99% от научноизследователската ни дейност е посветена на бездимните алтернативи, 70-75% от търговските ни дейности са свързани с тях, т.е. те са ядрото на компанията“, заяви той.
И добави, че PMI се насочва и към сфери отвъд никотина, включително здравеопазването и качеството на живот.
„Неотдавна купихме 3 компании, наречени OtiTopic, Vectura и Fertin Pharma. Те са специализирани в различни технологии за прием на лекарства… Това са примери, които ясно показват в каква посока вървим… Нашият фокус е върху различните пътища за прием на вече съществуващи лекарствени молекули с цел постигане на по-добро здравеопазване и качество на живот“, отбеляза гостът.
По негови думи „идеята е до 2025 г. този бизнес да формира около 1 млрд. долара нетни приходи за компанията“.
Целия разговор гледайте във видео материала на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
Видеа с всички гости на предаването „Клуб Investor“ гледайте тук.