Според него очакванията за зимния туристически сезон са позитивни, като прогнозите са тази година да има повече международен туризъм, а не само локален. „Туристите от далечни дестинации все още избягват нашия регион заради войната в Украйна, но европейските пазари вече са доста по-активни“, посочи експертът и потвърди, че има добра заетост и планиране.
Занков смята, че Азия е ключова за интереса на туристи към България и каза, че „определено искаме да вземем някаква частица от този необятен пазар“. „Китайските и японските туристи обожават България и там лесно може да се формира един локален туристически продукт – не само за България, а и за съседните страни“, е мнението на експерта.
Константин Занков съобщи, че навиците на туристите вследствие на пандемията са променени и сега се правят резервации в последния момент, което затруднява планирането, но потвърди, че вече има ранни записвания за летния сезон 2023 година.
Запитан за увеличението на цените в туристическите обекти експертът обясни, че към момента то е между 11 и 18%, като в някои хотели стига и до 20%, и поясни, че това е очаквано заради инфлацията, която е оскъпила себестойността на туристическия продукт.
"Надяваме се при цените на ски картите, които още не са обявени от всички курорти, да няма голямо увеличение, защото това би вдигнало много цената на цялостната туристическа услуга. Увеличение от около 10% би било разумно", отбеляза Занков.
Възстанови ли се туризмът от поредицата от кризи? Кои са най-атрактивните туристически предложения? Кои са основните туристически дестинации, предпочитани от българина? Къде обичат да отсядат хората? Ще се развие ли публично-частното партньорство в туризма? Кога България ще има адекватна стратегия за развитието на туризма в четири сезона? Какви са тенденциите при търсенето на качествени туристически кадри?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.