В стремежа си да спестят разходи, включително от куриерските услуги, търговците се опитват да оптимизират процесите. Така се заражда тенденция да отпадне безплатното връщане на стоки при онлайн пазаруване. Това каза Габриела Руменова, основател на онлайн платформата "Ние, потребителите”, в предаването „Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.
"Много са обективните обстоятелства компаниите да обмислят въвеждането на такса за връщане на онлайн покупки", посочи гостът, като обясни, че и в момента клиентите поемат разходите при връщане на стока в 14-дневния законов срок, но законът задължава търговците предварително да са упоменали това в общите си условия.
„Може би все повече търговци ще въведат таксуването при връщане на стоки и е важно да предупредим хората да проверяват какво пише в условията на магазина”, посочи Руменова. По думите ѝ подобна такса не е в нарушение на закона, но би било нарушение, ако търговецът поиска сума за връщането на стоката в случай, че потребителят е предявил своето право на рекламация. "Ако се окаже, че стоката е с някакъв дефект, тогава при всички положения търговецът трябва да поеме разходите по връщането ѝ", обясни събеседникът.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости в предаването вижте тук.