Наличието на социални придобивки до голяма степен зависи от това колко важни са служителите за работодателя. Ако хората са му важни, той ще дава придобивки. Това отбеляза Георги Георгиев – съосновател на платформата за „гъвкави придобивки“ Re:benefit, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Заплатата е това, с което възмездяваш за свършена работа, а придобивките са начинът да кажеш „благодаря“. Така работодателят също печели – задържа екипа и привлича правилните хора, коментира той.
Георгиев посочи, че предоставянето на гъвкави социални придобивки е важно за всяка компания, тъй като в един по-голям екип има много различни поколения и всяко от тях има много различно разбиране какво е придобивка.
„Важно е всеки работодател да направи нещо, с което да покаже, че всеки един служител сам по себе си е ценен и важен. Това става като се уважи неговата индивидуалност…Бизнесът е толкова добър, колкото са хората, които работят в него“, посочи гостът.
По думите му бюджетите на компаниите за социални придобивки са различни – варират от 50-60 до 300-400 лв. на месец – в зависимост от политиката на конкретната фирма.
Той разказа, че предпочитанията на служителите се променят значително в различните сезони. През лятото засилен интерес има към активности навън и спортове, докато през зимата интересът е насочен към коледните празници, зимните спортове, застраховки и пр.
Георгиев коментира и как големите световни събития се отразяват на сектора. Пандемията е изострила нуждата от гъвкави социални придобивки, тъй като е позволила възможност за дистанционна работа, което значи, че всеки служител има нужда от различни неща спрямо местоположението си. Войната в Украйна е показала желанието на хората да са социално активни и да помагат, стана ясно от разговора.
Георгиев разказа повече и за плановете на Re:benefit, която миналия месец набра 1,167 млн. евро финансиране в инвестиционен рунд, воден от Vitosha Ventures, NV3 и Impetus Capital. Той посочи, че това ще помогне на компанията да продължи технологичното си развитие и да навлезе на други пазари – например Турция, Германия, Нидерландия, Австрия.
По отношение на конкурентната среда събеседникът отбеляза, че има няколко подобни дружества в Западна Европа.
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.