Той напомни, че годината започна с хуманитарната криза, свързана с бежанците от Украйна, после дойдоха природни бедствия, големи горски пожари и предизвикателства с бедствието, свързано с наводнението на района на Карлово.
„Апогей на усещането за колектив беше денят 6 септември, когато в наводнените карловски села се събраха хиляди хора, за да помогнат. Голяма част от тях нямаха никаква представа от бедствия, но имаха огромно желание да свършат нещо полезно и го направиха”, разказа председателят на асоциацията на доброволците.
Д-р Цветков потвърди, че по отношение на доброволчеството за справяне с бедствията трите основни стълба са местното самоуправление, пожарните структури и доброволците.
Той е на мнение, че бизнесът до момента стои една идея по-назад. По думите му сътрудничеството между бизнеса и доброволческия сектор е все още доста плахо. Според него обаче, вече са направени първите стъпки и някои компании разпознават каузата като подходяща за своята социална отговорност.
„Надявам се да можем да работим още по-успешно с бизнеса занапред в следващите години, посочи председателят на асоциацията на доброволците, и потвърди, че в последните няколко години доброволческата култура в страната ни се повишава. "Радваме се на все по-масово участие, на все повече млади семейства с деца.”
Той настоява държавата, ако не може да помага, поне да не пречи.
Необходима ли е нормативна рамка за доброволчеството в България? Какви трябва да са секторните политики, които да развиват отделните нормативни актове в доброволчеството? Какви са добрите практики на доброволчеството по света?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт” може да гледате тук.