IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Успя ли Мъск с два поста и един туит да привлече туристи в България?

Като министър на туризма нямаше как да не отиграя вдигнатата топка и не слязохме от водещите заглавия, коментира Илин Димитров интереса на милиардера към Белоградчишките скали

21:30 | 24.11.22 г.

Случаят с публикуването на снимка на Белоградчишките скали от основателя на Tesla и SpaceX Илон Мъск и последвалата покана от Министерството на туризма той да посети България имаше голям и позитивен ефект за региона. Това обяви в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria министърът на туризма Илин Димитров.

"Като министър на туризма нямаше как да не отиграя вдигнатата топка – реално погледнато, с два поста и един туит и резервация в ресторант доведоха до това, че не сме слизали от всички водещи заглавия и това струва нула лева на министерството“, посочи той и потвърди, че случилото се изцяло кореспондира с рекламната кампания за популяризиране на България. Димитров съобщи, че за 2023 г. в бюджета на министерството е заложено посещение на 300 блогъри, влогъри и журналисти, и разчита , че информациите им ще влязат в „телефоните на хората“, като изтъкна ролята на нетрадиционните подходи за привличане на туристическия интерес.

„Министерството на туризма изпрати официална покана към Мъск, както и към създателите на играта Elden Ring – с която Мъск обърка пейзажа на Белоградчишките скали – с идея за провеждане на косплей фестивал в региона“, обясни Илин Димитров.

Той отбеляза, че подходът за привличане на туристи в министерството е да се инвестира в реклама на сектора чрез социални мрежи.

„ В момента се подготвя  новата стратегия за 2023 г., която трябва да включва повече B2B срещи в други държави“, каза министърът и добави, че България става партньор на световните туристически изложения – в Полша, изпратила е заявки за Берлин и Лондон.

Димитров подчерта, че за реклама са предвидени 18 млн. лева, като от тях 6-8 милиона са за изложения и останалите 10-12 милиона не са достатъчни за инициативите на туристическото ведомство. „Заради голямото разнообразие на природни и културни забележителности в България е трудно да се избере един фокус за реклама и развитие, смята министърът. – Преди да се инвестира в даден регион, трябва да се провери какво може да поеме наличната там туристическа инфраструктура. Освен зимния и морски туризъм, трябва да се наблегне и на целогодишните културно-историческите маршрути като спа и винен туризъм.“

Министерството очаква рекорден зимен сезон с между 5%-15% повече туристи след агресивната рекламна кампания за зимните курорти. Принос за това, според Илин Димитров, има и ограниченията на цените на тока и намалената ставка от 9% ДДС. Той уточни, че цените ще с до 20%-30% по-високи, но много по-ниски, отколкото в курортите на Централна Европа, където поскъпването е в пъти.

Как ще се навакса забавянето в дигитализацията на туристическия сектор? Как се развива казусът с украинските бежанци в частни хотели? Какви са предизвикателствата пред туристическия сектор при поредицата от кризи?

Отговорите на тези и други въпроси ще получите, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:53 | 24.11.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още