Мениджърът обясни, че водният спорт доста се промени в последните няколко години и част от популяризацията му се дължи на намаляването на стойността на оборудването, а също и на факта, че самото оборудване физически по-лесно се управлява и пренася от потребителите.
"Идеята за новия клас спорт "уинг уинг" ("уингфойл" или "фойл сърф") набира скорост след America's Cup преди четири-пет години, когато за пръв път при яхтите се използват хидрофолиа. Те изнасят цялата яхта над въздуха и така се намалява съпротивлението. Тази идея се пренася много бързо и към уинд сърф и сърф категорията“, обясни Михайлов. Той поясни, че към борда, под дъската, се монтира приставка, като под нея е самото фолио, което прилича и работи като самолет – може да ви вдигнете над водата, може да слезе под водата, с него може да се скача и да се прави акробатики.
„Но понеже съпротивлението на водата е много намалено, то и физическото натоварване е много по-малко, а възможностите, като динамика и това, които може да постигне човек, са много интересни", посочи предимствата на иновативното изобретение Михайлов.
Компанията F4 Foils започва производствената си дейност в Азия, предимно в Китай и Тайван, но през последните 12 месеца прави сериозни инвестиции в София, като отправя поглед и към Черноморието, където има традиция в индустрията за изграждане на водоплавателни съдове.
"Започваме да строим по-голяма фабрика, но за момента използваме цехове в близост до летището в София, където се извършва производството на матриците и на първата част от изделията. За дъските ще бъде изградена нова, по-голяма производствена база. Двата варианта, които се разглеждат, е тя да бъде на Южното Черноморие, където по принцип има такава индустрия – правят се лодки, катамарани, преди са правени дори противоминни плавателни съдове, разкри мениджърът. – Друг вариант е в индустриалните райони между Горна баня и летището. Производството е голямо, обемите са големи и трябва да има транспорт, както и лесен достъп на служители. Това са основните фактори, които гледаме към момента."
Момчил Михайлов потвърди, че в момента компанията извършва релокация на производството си от азиатските държави, в които в момента работи, към България, като идеята е разширяване на бизнеса и на двете места.
„При хидрофолиата държим над 50% в сегмента на сърфа, в уинг-уинг, където навлязохме преди година, целта ни е догодина да контролираме над 10% от пазара", съобщи още той и отбеляза, че в политиката на компанията е за дъските да спонсорират собствени състезатели, които ползват новите прототипи от последната година. – Държим световния рекорд за скорост с хидрофолиа. Уинг-уинг е втората област в която жънем успехи, а това най-бързо растящия сегмент на пазара и ние ще се фокусираме точно там. Основната ни цел е разширяване на бизнеса, но също и да постигаме сериозни спортни резултати.“
Какви технологии се използват за направата на дъските и хидрофолиата? Кои технологии са взети от авиоиндустрията и Формула 1 и ядрената индустрия? Какви са разместванията в акционерната структура на компанията в последните месеци? На тези и други въпроси ще получите отговор, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.