Има увеличение на цените на туристическите услуги в България, което е нормално на фона на инфлацията, покачването на стойността на хранителните продукти и на горивата. Това каза Константин Занков от Институт за анализи и оценки в туризма в предаването "Клуб Investor” по Bloomberg TV Bulgaria.
Но бизнесът плаща повече, отколкото е повишил цените на услугите си. За зимния сезон прогнозите са за 20% повишение на цените на хотелските услуги, а очакванията са сезонът тази година да е дори по-силен от миналогодишния, който беше изключително добър, но все още сме далеч от рекордните нива през 2019 година. Освен традиционните ски ваканции, страната ни предлага и балнео и спа хотели, както и културно-познавателен туризъм, които също са атрактивни през зимата.
Коментирайки цените на пакетите за Нова година във Велинград, гостът изказа адмирации към тези хотелиери, които могат да продават на такива цени и които даже вече са продали пакетите си.
„Това е висококачествен туристически продукт, който е доказал, че има цена, която може да защити”, каза Занков.
Що се отнася до останалите предложения на пазара за Нова година Занков каза, че офертите са разнообразни, като най-популярни са зимните курроти, след това балнео и спа курортите. Голяма част от хотелските бази вече имат доста силна заетост – около 50%-60% запълняемост.
Офертата за семеен хотел с две нощувки, новогодишна вечеря, празнична програма и закуски е около 230-240 лева на човек. В по-луксозните хотели с богата музикална програма цените са по-високи. Всичко зависи от типа хотел, категорията, локацията и програмата, която се залага.
Сред българските туристи много популярни са къщите за гости.
„Компании празнуващи резервират къщи за гости в планинските курорти и голяма част от тях вече са пълни”.
Вече има и доста резервации от чуждестранни туристи за новогодишните празници, основно от балканските пазари, както и от всички пазари, които имат добри самолетни връзки с България.
Що се отнася до изходящия туризъм най-много българи ще празнуват Нова година в Турция, както и в Гърция и Сърбия. Има и огромен брой чартърни програми на много добри цени за Египет, Тунис, Мароко и Йордания. За по-високо платежоспособните български туристи имаме дестинации като Доминикана, Сейшели, Малдиви, Лапландия, Тайланд и Бали.
Още за това как се представя България на международните изложения за туризъм и адекватни ли са маркетинг стратегиите ни може да гледате във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на „Клуб Investor” вижте тук.