Европейската програмата за транспортна свързаност, по която на България бяха отпуснати 1,6 млрд. лв., предвижда завършване на стари проекти, както и чисто нови проекти. Това ще бъде последната оперативна програма "Транспортна свързаност", но няма да бъде последният източник на средства. Това каза Михаил Рангелов, директор "Медии" във Форума за балкански транспорт и инфраструктура, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
В областта на пътните проекти хората са малко скептични за магистралата между Велико Търново и Русе, но там няма големи проблеми и може да се случи в рамките на програмния период, смята гостът.
В програмата се включва и завършването на автомагистрала „Струма“, отбеляза Рангелов.
Освен железопътния проект Елин Пелин - Костенец, сега ще бъдат придвижени и други проекти, сред които са и "два хубави проекта за железопътна връзка между летища в Пловдив и в Бургас, каза гостът. "Това е правилна стъпка към преминаване към интермодалност на основните възли на територията на България“, посочи събеседнтикът.
"Другото, което е хубаво, е, че се предвижда да бъдат завършени железопътните връзки със Северна Македония и Сърбия, така че железопътните пътища да бъдат още една опция, за преминаване през тези граници".
Относно новите инфраструктурни проекти, които са заложени, събеседникът каза, че от особена важност са промените във водния транспорт.
"За пръв път от десетилетия се предвижда България да придобие нови плавателни способности. Говорим за кораб за драгиране на река Дунав. Отделно, заради инцидента с "Вера Су" в последния момент бе заложено в тази програма закупуването на нов спасителен кораб, който да може да ограничава пожари и разливи... Със закупуването на тези способности се запълва една голяма дупка в националната ни сигурност и в морския ни транспорт".
Въпреки че това е последната оперативна програма за транспорт според госта европейските средства за транспортна свързаност няма да бъдат спрени.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.