Качеството на хотелиерските услуги в България е доста добро и аргумент за това е увеличеният брой туристи спрямо миналата година. Това коментира пред Bloomberg TV Bulgaria Георги Дучев, изпълнителен директор на Българска асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели.
Според него обаче масмедиите – тези, които разчитат на сензационни заглавия, „с мазохистична устременост“ търсят примери, с които да показват колко е зле по българското Черноморие. „Това започва да прилича на целенасочена кампания за очерняне на туризма ни за сметка на съседите ни Гърция и Турция, където също има случаи на лошо отношение към туристи, но това не е акцент в заглавията на местните издания“, каза гостът.
По думите му работа на общинските власти и на министерство на туризма е да развие положителна кампания за реклама на българския туризъм, в която постоянно да бъдат посочвани добрите примери и високото ниво на туристическия ни продукт.
„Имаме си гнилите ябълки – това е факт, но защо трябва да гледаме в пет гнили ябълки, когато имаме 500 хубави, червени, красиви и вкусни. Имаме курорти, в които чужди туристи идват за 20-25-та година поред. Те са идвали с децата си, днес децата им идват с приятели. Има много добри примери и респективно доста печеливши хотелиери”, обясни гостът.
Според него в хотелите в България като цяло през тази година има по-висока заетост и ръст на приходите, но печалбите намаляват. Ръстът в цените не води автоматично до по-високи печалби за хотелиерите, защото ръстът е под или в рамките на нивото на инфлацията, уточно Дучев.
Той подчерта, че основен проблем за бизнеса в България – не само за хотелиерите, е липсата на предвидимост. Това е свързано и с настоящата политическа обстановка в страната, добави гостът.
Целия разговор може да видите във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.