Банките вече са активната страна при привличането и обслужването на клиенти, а все по-голяма част от ежедневните банкови операции преминават през дигитални канали. Това са двете основни промени в традиционното банкиране, каза пред Bloomberg TV Bulgaria Афродита Миланова, управител на клон на "ПроКредит".
Според Миланова се засилва интересът към банкиране през електронни канали, като тази тенденция е повлияна от желанието на клиентите да спестят време, без да се прави компромис с качеството.
Миланова даде за пример и как при отпускане на жилищен кредит в момента консултантите на банката вече могат да предложат индивидуални, а не стандартни решения след срещи с клиентите и задълбочено запознаване със сделката.
Бъдещето на традиционното банкиране може да включва повече дигитализация и роботи в клоновете, но човешкият фактор няма да се промени, смята Миланова.
"Клиентите ще продължат да търсят в лицето на банката човек, с когото могат да се срещнат, да поговорят, да получат консултация. Това ще е добавената стойност и причината клиент да избере банка", коментира Миланова.
Целия разговор може да гледате във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.