Железопътният транспорт не може и не трябва да се възприема като отделна система, а като интегрирана част от общата транспортна система в България както по отношение на перспективи за развитие, така и като преценка на реалностите. Това коментираха пред Bloomberg TV Bulgaria проф. Симеон Ананиев от Асоциация на предприятията в железопътния транспорт и Мартин Янев, зам.-председател на Клъстер "Зелен транспорт".
"Когато се представя една програма, тя трябва да е за целия транспорт. Грешно е да се представя железницата като нещо отделно. Не, тя е част от системата. Има три стълба - инфраструктура, вид превоз и най-важното звено е логистиката - фирмите, които осигуряват товара и взаимодействието между отделните видове транспорт", подчерта проф. Ананиев. "Министерството на транспорта трябва да работи заедно с Министерството на регионалното развитие... и да има две цели - по-голяма мобилност на хората и възможност за бърза и качествена доставка на стоки", обясни гостът.
Според Симеон Ананиев прави лошо впечатление, че всяка нова власт тръгва от начало. "Трябва да се върви към надстройка, а не само към реформи", подчерта той.
"Притеснява ме, че новото ръководство няма да има време и възможност да направят ново начало и отново ще попаднат във въртележката на смени, проблеми, съдебни дела. Планът е амбициозен, но нека след шест месеца някой да дойде и да направи т.нар. SWAT анализ - какво е постигнато, какво е плюс, какво е минус", каза проф. Ананиев.
От своя страна Мартин Янев посочи, че проблемите в железопътния транспорт са доста сериозни и са натрупани в последните три десетилетия, а да се оправят за една година е не просто амбициозно, а невъзможно.
Вижте целия коментар във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.