В бюджета за тази година са заложени "много по-добри" суми за националната реклама на туризма, която ще е насочена не само към привличането на чужди, но и на български туристи. Част от нея ще бъде чрез български и чужди инфлуенсъри. Ще се поставят ясни насоки за съдържанието на рекламата. Това коментира Любомир Попйорданов, съветник на премиера Кирил Петков по въпросите на туризма, в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
В коалиционното споразумение има добри идеи за развитието и подпомагането на устойчивия туризъм и държавата трябва да участва в този процес, каза гостът.
Като идея за развитие на устойчив туризъм в България Попйорданов спомена туристически дестинации, разчитащи на местно произведени храни и напитки, предлагащи на посетители съвместни преживявания с местното население и развлечения, които са по-концентрирани на едно място. Според него това не само ще развие местната идентичност, но ще носи приходи с по-малки транспортни разходи.
Министерството на туризма ще организира среща с представители на местните туристически асоциации и бизнес.
"В България има огромен проблем - много рядко местните малки бизнеси са въвличани във взимането на решения... Досега държавата не е участвала изобщо в процеса на развитие на туризма. Може би е била добра към някои инвеститори, нещо се е правило по морето и курортите, но за всичко останало, което се е случило във вътрешността на страната, добро или лошо, държавата е била просто наблюдател", коментира Попйорданов.
Планът на ЕК за преход към устойчива, екологична и цифрова туристическа екосистема не е завършен документ, но основната идея в него е да се въвлекат местните бизнеси. През 2022 г. ще заработи и платформа за споделяне на решения и добри практики, каза Попйорданов.
Как София може да се възползва от туристическия потенциал на Витоша и как туризмът може да помага за опазването на природните паркове може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.