BMW е бързоразвиваща се компания, която реагира на предизвикателствата, но повече планира поведението си в зависимост от очакваните промени. Тя създава новите тенденции и подходи, известени от времето, когато компанията е минавала през тежки форми на реконструиране през Втората световна война. Друг развиващ се фактор е времето на разширяването на бизнеса през 70-те и 80-те години на миналия век, който продължава и до днес. Това заяви Александър Миланов, управител в BМW Group България в ефира на предаването Клуб Investor по Bloomberg TV Bulgaria.
От Олимпийските игри през 1974 година компанията е показвала интереса си към електрическата мобилност, но в онзи етап светът не е бил подготвен за преминаването към електрификация. Дори сега светът още не е подготвен, но това е устойчива и надеждна цел.
BМW има свое задължение и разбиране за това как да постъпят и да се развиват на пазара. След лансирането на i3 и i8 показват технологичния си ноу хау, но и цялостния поглед към темата за електромобилност и устойчивост. Стремежът на компанията никога не е бил да електрифицират стар и познат модел.
“Ако се погледне към двете концепции - отделено е много време и внимание за леката конструкция и компенсирането на допълнителното тегло, което идва от батериите. Запазването на специфичните качества за BMW като водимост, предсказуемост на автомобила и икономичност са налице.”
Подходът, който дефинира BMW към електрическа мобилност е да направят най-зеления електрически автомобил. Не се придържат на батерията, електродвигателят, каросерията или пазара, а преминават през много други фази на планиране на продукта - затова как се произвежда автомобила и как той ще стои в годините на ползване.
6 цилинровите редови мотори, с които са известни BMW ще продължават да се разработват. Компаният залага на правото на избор на потребителя.
“Живеем в много динамичен свят, с различни предизвикателства, и ние трябва да сме сигурни, че може да отговорим на тях. Нашата цел е да предлагаме устойчива и индивидуална мобилност.”
Компанията ще развива електрическата мобилност, но гледат и по-далеч в бъдещето производството на водородни автомобили, които работят на базата на горивна клетка.
“Няма да спираме да развиваме двигатели с вътрешно горене (ДВГ), но и в никакъв случай няма да спрем и да ги електрифицираме”, заявява Александър Миланов.
Очаквайте участието на Александър Миланов и още интересни гости в конференцията на Investor Media Group CarTech the Future, която ще се излъчи по телевизията на 13 ноември.
Всички гости на предаването "Клуб Investor" може да видите тук.